3-4 nätter

Behöver tips på vandring, 20 mils radie från Gbg att göra en 3-4 dagars tur.
Leden skall gärna vara utmanade. Helst en rundled då man kommer tillbaks till bilen, men man kan inte få allt kanske :) Jag har eget tält så tillgång till vindskydd är ointressant.

Tacksam för förslag!

Vattlefjäll är fint. Starta lätt vid Vättlestugan och dra dig norrut mot L. lövsjön via Stora Björsjön och Holmesjön. Holmesjön är en av mina favoritställen runt GBG!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Vattlefjäll är fint. Starta lätt vid Vättlestugan och dra dig norrut mot L. lövsjön via Stora Björsjön och Holmesjön. Holmesjön är en av mina favoritställen runt GBG!

Tack för svaret :) Men där har jag varit en del på MTB. Tänkte mig lite längre bort, jag var nog inte tydlig med det. 10-20 mil radie från Göteborg.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips