2007 klart, 2008 planeras!?

Så hur ser ert 2007 ut och hur ser 2008 ut? Mitt ser ut såhär ungefär:

Avklarade evenemang 2007:

1.) Sarek - augusti 2007 - KLART!
2.) Bonaire, västindien - dykning - september 2007 - KLART!
3.) Lofoten - späckhuggare, vandring och foto - december 2007 - KLART!

Planerade evenemang 2008:

1. Vandring på Island
2. Vandring i Jotunheimen alt. Kebnekaise
3. Vandring i Alperna, Matterhorn, Mont Blanc, Monte Rosa-leden
4. Dykresa till Saudi Arabien
5. Dykresa till Bonaire igen!

// Jocke
 
Hehe...

... planeringsfreaket nr 1 har talat...

Nåja... lite planer har man ju...

* Traditionen med en påsktur fortsätter... 3-4 dagars vandring någonstans i Sverige för att möta våren... Kinnekulle?

* Mycket lösa planer på en cykeltur till Jotunheimen, vandra och sen cykla hem igen, sannolikt i Juli.

* Och sen en sensommar/hösttur uppe i Keb området, ev solo.

* Några etapper av Sörmlandsleden kommer ju givetvis att averkas!

Thomas
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
... planeringsfreaket nr 1 har talat...

Nåja... lite planer har man ju...

* Traditionen med en påsktur fortsätter... 3-4 dagars vandring någonstans i Sverige för att möta våren... Kinnekulle?

* Mycket lösa planer på en cykeltur till Jotunheimen, vandra och sen cykla hem igen, sannolikt i Juli.

* Och sen en sensommar/hösttur uppe i Keb området, ev solo.

* Några etapper av Sörmlandsleden kommer ju givetvis att averkas!

Thomas

Haha, planerar man inte så går det åt helvete :) Jag är lite kluven mellan Keb och Jotun. Fick mersmak av Jotun nu, men Nallodalen, Unna Räita osv lockar också... singla slant efter nyår här.. ;)

// Jocke
 

dave1

Avslutat
2007:
Augusti: 1 v vandring och flugfiske på Finnmarksvidda
September: 11 dagars vandring Sarek
+ ett antal kortare turer

2008:
Inget planerat än så länge men det blir sannolikt en fiskevecka nånstans med flugfiskegänget och någon annan fjälltur. Eventuellt vandring alperna eller pyreneerna. Kanske en vintertur om nån månad.
 
2008
- vintertur 1: 21-24 feb
- vintertur 2: 12-16 mars
- vintertur 3: 21-24 mars

- sommarturerna har jag inte koll på ännu eftersom jag inte fått schema eller vet när jag har semester. Lösa planer hittills iaf:

- 7- 10 dagars tur vandring/fiske/mys Børgefjell
- fisketurer i närområdet, dvs Jämtlandsfjällen :)
- årlig fiskevecka med gamla polare
 
Kompletteringar...

Ja... just det, glömde ju redovisa 2007... och kom på några tillägg om 2008.

2007
* Påskturen 4 dagar på Östgötaleden.
* 15 dagars solotur i Kebområdet, en, med mina mått mätt, lättpackartur som gav en enorm mersmak
* Några dagsturer utmed Sörmlandsleden
* Skulle nu i december gå från Nynäs till Huddinge på tre dagar var det tänkt... kom till Hemfosa på två...
* Vätternrundan
* Vasaloppet
* Lidingöloppet
* Tjurruset
* Hässelbyloppet
* Lida Loop

2008 (forts)
* Vasaloppet (beroende på träning)
* Vätternrundan... team sub 10... med spons!
* Lidingöloppet... i lugnt tempo som träning inför SUM isf...
* Sörmlands Ultra 50km... får se vad kroppen tycker först ;-)
* Tjurruset
* Lida Loop

Kommer säkert att dyka upp fler roliga planer under 2008...

Thomas
 
Senast ändrad:

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
2008:
*korsa Hardangervidda
*Vandra igenom Lapporten, Mårmapasset, Jo-Jo leden, Kebnekaise området
*Toppbestigningar i Sarek
 

avslutat-1105

Avslutat
Har några alternativ runt ca en vecka, får se hur många jag hinner:

Grövelsjön - Femundmarka - Rogen - Fjällnäs, helst tidigt innan myggen vaknar.

Jämtlandsfjällen horisontellt, från Bydalen till Ramundberget (eller tvärtom).

Norra Vindelfjällen och södra Arjeplogsfjällen (Ammarnäs - Laisstugan - Terjes Allservice).
 
Har en del lösa funderingar inför sommaren
Starta i Grövelsjön och gå norrut tills jag tröttnar
Starta i Hemavan och gå kungsleden tills jag tröttnar
Starta i Riksgränsen och ta mej ned mot keb-området och sedan snurra runt där tills jag tröttnar
Tills jag tröttnar= ca 3 veckor
Får något av mina barn för sej att föja med kanske det blir något helt annat
 
2007
Alperna i mars
Jotun i augusti
Tenerife med Teide i nov

2008
Vecka 7 - Skidåkning Frankrike UCPA
Maj: Nyårslöfte utf'ärdas härmed att deltaga i en kajakkurs för nybörjare någonstans längs västkusten. Planerar långweekend i början av maj
Sommaren: Veckotur, troligen Norge med Jotun, Glaciär, fjord m.m. som man ju aldrig tröttnar på.

Gott nytt 2008
 
kanske dumt planera nåt,men jag vill gärna gå Alkavagge-Sarvesvagge nån gång i sommar.
Och göra en tur i Kirunafjällen,komma till Nallo,och så till Teusadalen,för det blev inget av det i år.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.