2-manns uppblåsbar kajak

Bump på denna! Har länge varit intresserad av en kajak man lätt kan ta med och gömma undan - men svårt att veta om dessa uppblåsbara är något att ha, samt var gränsen går prismässigt då.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Funkar väl som badbåt. Inget för lite vågor då den inte har kapell. Sannolikt långsam och trögpaddlad.

Vad har du för ambitioner med den?

Thure
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ja, jag spekulerar återigen om Biltemaprylar jag inte vet något om, men jag skulle tro att du är rätt på det när du letar efter folk med faktisk erfarenhet. När det gäller plastkajaker man sitter på är det nog lite hugget som stucket om man köper till låga priser, produktdesignen sätter gränserna och inte byggkvaliteten föreställer jag mig. När det handlar om uppblåsbara grejer kan skillnaden nog vara betydligt större. Bra grejer kan vara riktigt bra och dåliga kan nog vara helt kass. Uppblåsbara grejer kan vara rätt trista på platt vatten, paddlar man ner för en flod blir farkostens brister mindre uppenbara men då ska man ta hänsyn till säkerhetsaspekten också.
 
Ja, jag spekulerar återigen om Biltemaprylar jag inte vet något om, men jag skulle tro att du är rätt på det när du letar efter folk med faktisk erfarenhet. När det gäller plastkajaker man sitter på är det nog lite hugget som stucket om man köper till låga priser, produktdesignen sätter gränserna och inte byggkvaliteten föreställer jag mig. När det handlar om uppblåsbara grejer kan skillnaden nog vara betydligt större. Bra grejer kan vara riktigt bra och dåliga kan nog vara helt kass. Uppblåsbara grejer kan vara rätt trista på platt vatten, paddlar man ner för en flod blir farkostens brister mindre uppenbara men då ska man ta hänsyn till säkerhetsaspekten också.


Ungefär så resonerar jag själv. Därför frågar folk som har testat denna kajak.
Eller den: https://www.decathlon.se/kajak-uppblasbar-wabash-2-p-id_8362028.html
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.