Vandra Kvikkjokk - Ritsem

Hej!

Då jag inte vandrat i Padjelanta tidigare undrar jag helt enkelt när man kan anta att leden är snöfri?

Gått mycket i Jämtlandsfjällen och där skulle jag säga 1/7 - 15/9 .. men gissar att säsongen är kortare i Padjelanta?

tack på förhand /Jens

De datum du anger i ditt inlägg stämmer ganska bra även för ex Padjelantaleden, om inte sommaren är ovanligt sen. Beakta även när båten över till Ritsem slutar gå för säsongen.
September är brytpunkt mot vinter i dessa trakter, så visst finns ökad risk för snö mot mitten av september speciellt på de platser leden går lite högre upp.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
De datum du anger i ditt inlägg stämmer ganska bra även för ex Padjelantaleden, om inte sommaren är ovanligt sen. Beakta även när båten över till Ritsem slutar gå för säsongen.
September är brytpunkt mot vinter i dessa trakter, så visst finns ökad risk för snö mot mitten av september speciellt på de platser leden går lite högre upp.

Tack för snabbt svar!

Sitter och planerar/drömmer om sommarens tre vandringar :)

avslutad210712

Gäst
Hej!

Då jag inte vandrat i Padjelanta tidigare undrar jag helt enkelt när man kan anta att leden är snöfri?

Gått mycket i Jämtlandsfjällen och där skulle jag säga 1/7 - 15/9 .. men gissar att säsongen är kortare i Padjelanta?

tack på förhand /Jens

Kortare i början eller slutet????

Förhoppningen är att en ersättningstransport kommer, STF har inte behagat uppdatera STF Ritsems hemsida än ... där listas 2019s tidtabell.

Men har väl svårt att tro att ingen privat vill tjäna en slant ... skulle det bli så att det inte finns båttjänst så får jag väl försöka övertala Fiskflyg AB att plocka upp mig på väg tillbaka från sin dagliga t.o.r Ritsem - Staloluokta ... värt flygpriset istället för att simma :D

Hej, drar upp till kvikkjokk om 2 dagar, går padjelantaleden norrut. Någon som har koll på hur mycket snö/vatten det är i år? Har en rosadröm om shorts och lågskor :)

Tre som kör båt i år

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips