Youtube filmer/klipp

Ska vi försöka få ihop en tråd där vi samlar klipp som är inspirerande, äventyrliga, djupa, gamla, nya - ja ni fattar idén?
Behöver ju bestämt inte vara klipp endast från youtube, hittar man något som passar in i tråden.

En utav mina favoriter (ej direkt friluftsrelaterat) är ett tal utav Alan Watts:

(Youtube)What if money was no object?

Och även denna vackra visuella dikt:

(Vimeo)Revelation

Kom igen, dela era favoriter, långa som korta, djupa som ytliga!

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Hmm, nej, den funkade inte för mig! Jag skämdes verkligen under de återskapade, överspelade dialogerna och de fejkade scenerna.

Dokumentärstil hade nog varit 1000 gånger bättre än "reenactments" i det här fallet.

Instämmer 100%.

Men kolla in denna dokumentär från "Vice" som gör många intressanta dokumentärer.

Hon har levt 70 år mitt i vildaste Sibirien och endast varit i stan 5 gånger under tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=tt2AYafET68

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips