Youtube filmer/klipp

Ska vi försöka få ihop en tråd där vi samlar klipp som är inspirerande, äventyrliga, djupa, gamla, nya - ja ni fattar idén?
Behöver ju bestämt inte vara klipp endast från youtube, hittar man något som passar in i tråden.

En utav mina favoriter (ej direkt friluftsrelaterat) är ett tal utav Alan Watts:

(Youtube)What if money was no object?

Och även denna vackra visuella dikt:

(Vimeo)Revelation

Kom igen, dela era favoriter, långa som korta, djupa som ytliga!

Aktuellt

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 4 kommentarer

Svenskt Friluftsliv mobiliserar inför valet – och poddar hos Utsidan!

Friluftslivet är Sveriges tredje största folkrörelse men glöms bort i den politiska debatten. Det vill organisationen Svenskt Friluftsliv ändra på.

Streamade naturupplevelser: Tre tips för lata mellandagar

Under året som gått har många nya naturfilmer och -serier släppts. Vi tipsar om några härliga äventyr att följa med på från soffan!
Hmm, nej, den funkade inte för mig! Jag skämdes verkligen under de återskapade, överspelade dialogerna och de fejkade scenerna.

Dokumentärstil hade nog varit 1000 gånger bättre än "reenactments" i det här fallet.

Instämmer 100%.

Men kolla in denna dokumentär från "Vice" som gör många intressanta dokumentärer.

Hon har levt 70 år mitt i vildaste Sibirien och endast varit i stan 5 gånger under tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=tt2AYafET68

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips