Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
hur bra är kvalliten på Helsport
- Trådstartare såg
- Start datum
68678
Avslutat
Jag har ingen egen erfarenhet av Helsports tält men jag vet att de används frekvent i all terräng året runt. Tälten har också använts på längre expeditioner på Grönland så det är nog inget större fel på kvaliteten på dessa tält. Jag skulle tro att du blir ganska nöjd med ett sådant tält.
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Aktuellt
ANNONS
Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
För ca tio år sedan inhandlade vi ett Helsport Pasvik 3. Det har hängt med under runt 100 övernattningar sedan dess. Under en extremt blåsig natt utanför Låktatjåkkastugan bröts en tältbåge av. Om vi inte hade haft tillgång till stugan skulle vi dock aldrig ha tältat där p.g.a. ovädret.
Den enda nackdelen med tältet är att takhöjden är relativt låg, men med tanke på den låga vikten är det en nackdel som är uthärdbar.
Den enda nackdelen med tältet är att takhöjden är relativt låg, men med tanke på den låga vikten är det en nackdel som är uthärdbar.
Fick möjlighet att testa mitt Ringstind Light 2 på ett väldigt blåsigt fulufjäll i onsdags.
Dum som jag var vände jag dessutom långsidan mot vinden utan att tänka mig för.
Och när man väl krupit ner i sovsäcken var det inte lockande att försöka ge sig ut och vända tältet mot vinden. Trodde tältet skulle blåsa sönder flera gånger, men det höll hur bra som helst. Och var inga problem att sätta upp det i hård vind heller. Tummen upp för Helsport än så länge!
Dum som jag var vände jag dessutom långsidan mot vinden utan att tänka mig för.
Och när man väl krupit ner i sovsäcken var det inte lockande att försöka ge sig ut och vända tältet mot vinden. Trodde tältet skulle blåsa sönder flera gånger, men det höll hur bra som helst. Och var inga problem att sätta upp det i hård vind heller. Tummen upp för Helsport än så länge!
Helsport Fjellheimen 3 Camp
Hej,
Har ett Helsport Fjellheimen 3 Camp, får klart godkänt så långt. Ventilationen fungerar bra så kondensen har inte varit något problem. Aldrig testat det i extrem väder, men de gjorde rätt för sig utan tvekan på ett måttligt snöigt & blåsigt Fulufjäll under förra året.
Hej,
Har ett Helsport Fjellheimen 3 Camp, får klart godkänt så långt. Ventilationen fungerar bra så kondensen har inte varit något problem. Aldrig testat det i extrem väder, men de gjorde rätt för sig utan tvekan på ett måttligt snöigt & blåsigt Fulufjäll under förra året.
Liknande trådar
- Svar
- 13
- Visningar
- 2 K
Dela: