Kajaktrailer-släp

Någon som har tips på var man kan köpa/hyra kajaksläp? (Upp till 16st. kajaker) Har kollat hela internet. Danmark verkar besudlat med sådant, men vi i Sverige tycks inte flytta så många kajaker....

Eftersom du skriver "köpa/hyra" antar jag att du behöver den ofta. Annars har vi i Friluftsfrämjandet i Uppsala en sån vagn vi hyr ut när vi inte behöver den själva (vilket är rätt ofta...)

http://www.frilufts.se/uppsala/atthyra/index.html#prislista

Vi har också gjort en egen ställning som man kan sätta på ett vanligt hyrsläp men kanoter/kajaker är långa och har inte släpvagnen lång dragstång så är det stor risk för att man gör bucklor på den egna bilen om man måste svänga tvärt.

Per

pery; sa:
Eftersom du skriver "köpa/hyra" antar jag att du behöver den ofta. Annars har vi i Friluftsfrämjandet i Uppsala en sån vagn vi hyr ut när vi inte behöver den själva (vilket är rätt ofta...)

http://www.frilufts.se/uppsala/atthyra/index.html#prislista

Vi har också gjort en egen ställning som man kan sätta på ett vanligt hyrsläp men kanoter/kajaker är långa och har inte släpvagnen lång dragstång så är det stor risk för att man gör bucklor på den egna bilen om man måste svänga tvärt.

Per

Ännu fler tack! Skall ta och kolla upp det. Kan vara bra att slippa ha sånt stående hemma när man inte behöver det...

Skatteverket

Kolla med Skatteverket avdelning "folk som säljer en massa grejer på Blocket utan att deklarera för det"

Annars vet jag att Trapper och Swima har sålt ställ förut iallafall.

Hans Friedel

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!
Re: Skatteverket

hassex; sa:
Kolla med Skatteverket avdelning "folk som säljer en massa grejer på Blocket utan att deklarera för det"

Annars vet jag att Trapper och Swima har sålt ställ förut iallafall.

Hans Friedel

Tack, vill nog inte köpa av blocket-kategorin. Trapper och Swima skall jag kolla upp i varje fall!

Ha det gott!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.