10 st Garmin etrex Vista

Är det alltså så att det finns 10 st personer med Garmin etrex Vista på utsidans forum ?
(efter att kollat i tidigare inlägg i detta forum)

Är det tillräkligt många för att vi ska kunna påverka utvecklingen/uppgradering av programvaran till denna lilla manick ?? och i så fall hur går vi tillväga i sammanställandet av "önskelistan" ??

"Buena Vista Social Club" har de något med GPS att göra ? =)

/Peter
 
News!

Det finns en internationell "news"-grupp som heter sci.geo.satellite-nav där liknande diskussioner förs. Det verkar sim om Garmin följer diskussionerna där, för många av klagomålen som ventilerats där åtgärdas i senare firmwareuppdateringar. Jag tror dock inte att dom följer våra diskussioner, utan vi får väl antingen posta i news-gruppen eller skriva mail till Garmins support.
Dock verkar det som om Garmin är den enda GPS-tillverkaren som verkligen lyssnar på sina användare. Dom täta uppgraderingarna av mjukvaran till GPS:erna är inte bara felrättningar utan minst lika mycket nya och/eller förbättrade funktioner.
/Lod
 
Att påverka

Jag tror ju inte Garmin kastar sig framför våra fötter bara för att vi representerar 10 st sålda Vista, men 10 inskickade åsikter om samma sak borde ju göra någon påverkan, kan man tycka.

Anders
 
Buena Vista

Jag tror nog att det behövs fler än 10 för att kunna påverka. Men jag har också skaffat en så det är vi ju :)

/Daniel
 
Behövs bara en?

Å andra sidan mailade jag nyss fram och tillbaka till Tony Broad (Garmin Europe Support Manager), och han svarade direkt "I'll tell our engineers to fix that".

Sen är det väl inte han som bestämmer, förmodar jag, och det är klart en annan sak om man vill ha något nytt, i stället för att bara klaga på det som inte fungerar.

Anders
 
Bara en idé

Det var som sagt bara en idé att sammanställa en gemensam önskelista/klagolista..
Kanske funkar bättre ifall var och en skickar in sina önskemål och klagomål.
Dessutom finns ju specifika Vista forum på yahoo.
Så, eftersom intresset är svalt och ingen (inklusive mig själv) direkt brinner upp för att få göra några sammanställningar..
..så kör vi på som vanligt ett tag till, tills vi ångrar oss... =)
 
Ingen bolagsstämma

biting; sa:
Är det tillräkligt många för att vi ska kunna påverka utvecklingen/uppgradering av programvaran till denna lilla manick ??

Det är nog inte som på en bolagsstämma, att den som representerar flest röster för sin vilja igenom. Det är nog den /de som har det smartaste förslagen som får sin ide förverkligad, om det så bara är en person som kommit på det.

/ Per
 
En (oförskämd) fråga

Är det helt enkelt så att det här gänget älskar att göra saker perfekta, och därför vill påverka utvecklingen av favoritleksaken?

Eller är det så att mjukvaran är så irriterande från början att man måste försöka få Garmin att rätta till alla fel/dumheter?

Jag kan nämligen inte påstå att jag hittat något fel/dumhet som jag vill ändra på min GPS (Silva). Förutom ett lägre pris förstås.
 
Att utveckla

Jag har själv sysslat med automationsteknik på heltid i 13 år, och av och till i ytterligare åtta år. En maskin blir aldrig färdig. Det finns alltid fler idéer om hur den skulle kunna bli bättre. Någonstans måste man dock bestämma sig för när den är tillräckligt bra för att kunna användas eller marknadsföras, vilket som nu är aktuellt.

I det här fallet är det så, att det är tekniskt möjligt att önska sig saker som man kanske aldrig skulle tänkt på, utan att ha använt prylen ett tag, och sett vad det är man själv saknar.

Då anser jag att det är självklart att vi i alla fall ska önska. Om det sedan blir något eller ej, det är naturligtvis upp till Garmin. Så är det ju med alla apparater, speciellt när man redan har köpt den.

Olika användare har säkert olika krav, och dessutom olika fantasi, när det gäller att komma på funktioner som skulle vara värdefulla för dem. Den som anser att hans GPS är helt perfekt, är ju bara att gratulera. Oavsett om den heter Silva eller något annat.

Vi som inte anser att resan måste sluta bara för att vägen gör det, kommer att fortsätta att ta oss fram, oavsett om det är besvärligt eller ej!

Anders
 
Ja!

"Är det helt enkelt så att det här gänget älskar att göra saker perfekta, och därför vill påverka utvecklingen av favoritleksaken?"

Ja, precis så är det...
Men jag är bara en enkel "blå" medlem av utsidan.. medelmåttornas trumpna skara!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Beigarth Garmin etrex vista hcx - vandring Navigering 6
cdtdk Garmin etrex vista - Hur söker man? Navigering 2
orjanraberg Glappande batterier på Garmin eTrex Vista Hcx Navigering 12
niklaz POI till mina Garmin GPS:er (Nüvi 255 och eTrex Vista C) Navigering 0
Gab83 Garmin eTrex Vista problem - hjälp Navigering 6
orjanraberg Garmin eTrex Vista HCx - omdöme och frågor Navigering 25
Beliaz Problem att använda Garmin eTrex Vista Cx till GeoCaching... Navigering 12
niklaz Uppgradera: Garmin eTrex Vista HCx, Colorado eller Oregon? Navigering 11
holsson Garmin etrex vista HCX Navigering 7
Lars10 Garmin etrex vista HCx - firmware v 2.50 på svenska Navigering 6
UsedToBeNice Garmin eTrex Vista CX vs 60CSx Navigering 31
tomassamot Garmin gpsmap 60c vs etrex vista c Navigering 7
anyman Köp av Garmin eTrex Vista Navigering 15
Christer.Holmstrom Köpa Garmin GPS (ex. Etrex Vista) i Sverige Navigering 16
Bossel Garmin GPS etrex vista Navigering 2
Ambulansmannen Snart stolt ägare av Garmin etrex vista Navigering 4
mgens Basemap i Garmin eTrex Legend och Vista? Navigering 1
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
simonrudberg Synpunkter Garmin eTrex 35 Navigering 4
slinkallan Garmin etrex 10 KOMPASS Navigering 10
greenfish garmin etrex 20x+custom maps, tuta och köra? Navigering 0
HPP Garmin Etrex / Kartor Navigering 9
sofus81 Nyköpt Garmin etrex 30- vilken karta ska jag ha? Navigering 12
Johan123 Garmin 62s vs etrex 20 Navigering 13
Bosse D Tanka data från gammal Garmin Etrex venture eller legend Navigering 8
jonny69 Garmin eTrex 10 Navigering 22
thocar Tips - Garmin eTrex legend HCx för 499:- Navigering 12
tekman Problem med att ladda kartor, Garmin Etrex 20 och Mapsource Navigering 0
bruse Sälja gammal Garmin eTrex Legend Navigering 3
greenjuice Ny & omgjord etrex-serie från Garmin Navigering 20
kanis Dålig karta i dataprogrammet MapSource (har en Garmin Etrex Legend Hcx) Navigering 5
Ibasto Skadad Garmin eTrex - vattentät? Navigering 4
Fredrik S Garmin eTrex Legend HCx Navigering 7
flanell funkar Garmin etrex fortfarande? Navigering 57
QRP Kartprogram som anger positionen i realtid på en PC mha Garmin etrex. Navigering 2
Hamilton Skriva in koordinater i garmin Etrex H Navigering 20
Kennert Garmin eTrex H Navigering 2
graylingman HJÄLP med konvertering av positioner i Excel till läsbart format för Garmin eTrex Navigering 15
orjanraberg Fixar Garmin aldrig gummiproblemet på eTrex? Navigering 8
Allytabac Garmin Etrex Legend HCX Navigering 5
Marvel Svensk handbok till Garmin Etrex Venture Navigering 4
the explorist garmin etrex tålig Navigering 2
gNuSoftWare Garmin Etrex Legend + RT90 ??? Navigering 6
Avslt Garmin Etrex Legend Navigering 3
Tarra Garmin eTrex Legend Cx Navigering 6
dabac kartor till garmin etrex venture? Navigering 4
Tarra Explorist 200 vs. garmin etrex legend Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.