Skadad Garmin eTrex - vattentät?

Jag har blivit erbjuden att köpa en eTrex vista till bra pris.

Gummiproppen till "joysticken" är borta.
Kan nån säga om GPSn fortfarande är vattentät då ?

Har tidigare haft en eTrex Legend så jag vet precis vad jag köper förutom den här detaljen som naturligtvis blir helt avgörande då jag bla använder den när jag paddlar

Är den vattentät vore det ett bra alternativ till en Oregon 450 som jag siktar på men har lite magert med slantar just nu

/Ibasto

Är det en Vista HCx? Annars är det väl en rätt gammal modell som du inte bör betala så mycket för.

För övrigt så tycker jag inte att Oregon kommer till sin rätt vid paddling då den rätt ljussvaga displayen är svårläst på sjön där det oftast är väldigt ljust. När det dessutom hamnar saltvatten på displayen som torkar så blir det ännu mer svårläst.

Jag har både en Oregon och en Vista HCx och hade det inte varit för att geocaching-funktionerna är så mycket bättre i Oregon skulle jag nog använt enbart Vistan på kajakturer. Displayen är mycket mer lättläst i starkt ljus på Vistan och batterierna räcker längre.

Vill du ha en GPS som funkar bra på sjön även i starkt ljus som har samma funktioner som Oregon är nog GPSMap 62-serien eller 78-serien något att kolla närmare på.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo det är en HCx

Annars hade det fått vara. Intresant ang Oregon, jag var tveksam till touchdisplayen och vattenstänk men det ska funka fint vad jag har hört.

Ljusstyrkan är ju faktiskt en mycket viktig egenskap för oss paddlare, kanske blir kvar med eTrexen ändå.

Vad tror du om vattentätheten?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips