Garmin Etrex Legend

Jag har köpt en beg. Etrex Legend med Friluftskartan.
På den så visas land (skog ex) med en bakgrund av lite mörkare "duttar" på vit bakgrund till skillnad mot vatten som har en kontinuerligt mörkare nyans.
Är det någon som vet om det går att få bakgrunden på land helt vit (få bort dessa lite gråare partier) eftersom jag då tycker det är lättare att se all annan information som stigar etc. Justering kan ju göras med intensiteten men det sker ju på bekostnad av all annan kartinfo.
Tacksam för en annan lösning.

"Pluttarna" du ser är det som blir kvar av den grönsallad som Friluftskartan använder till skog. Varför kan man verkligen undra.

På en färgskärm är det lite lättare att se, men ingen kan påstå att det är optimalt där heller.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jonasolof; sa:
Köp Fripro. Den är bättre grafiskt.

Fast det har tidigare skrivits här att Fripro är olämplig på Legend som bara har 8MB minne och långsam processor, jag har inte provat FriPro på Legend, någon som har erfarenhet?

Man kan välja sjövisningsläge i kartfönstret men jag tycker inte det är bättre än landläget som bör vara default.

En bra papperskarta/tyvekkarta har så många fördelar jämfört med Legendens svartvita skärm att jag alltid har med karta om jag har möjlighet. Men min svartvita Legend har varit och är fortfarande praktisk i bilen, på cykeln och på Inlines för att följa rutter. Och vid skridskoturer för att logga färdspår men de blir njutbara först sedan de förts över till PC.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips