Grattis jägare!

Jag hävdar att jakten inte är en rättighet utan en förmån, den förmånen kan beskattas efter naturen har gjort sin beskattning! Det som blir över när rovdjuren tagit sin del kan beskattas av jägarna, med anpassade kvoter naturligtvis.. MEN skogsbolagen tycker det är finfint om vi utrotar älgen så många kräver en viss avskjutning på sina utarrenderade marker..

själv förstår jag inte finessen med varg, antingen finns den och klarar sig eller så dör den ut, mig spelar det ingen roll.. det finns betydligt mer intressanta skyddsvärda objekt att lägga tid på än ett djur som på intet sätt är utrotningshotat..

sedan har vi det här med aktiv avel, vi kan skapa en skygg vargstam i Sverige med aktiv avel, detta har gjorts på så många ställen så många gånger att vi vet att resultaten är omedelbara.. Som det är nu så sparas all avelsmassa oavsett om den är önskvärd eller inte.. jo, vi kan bestämma vad som är önskvärt eftersom våran skogs/jordbrukspolitik och infrastruktur har omöjliggjort att en vargstam kan leva utan kontakt med oss..

(sedan förnekar jag inte mängden idioter med gevär i skogarna)
 
S Kjellman hade samlat ihop nåra botaniker, zoologer på tvärs och fick den att skapa en människobas vilken enbart fick tära på överskottet, För de illa mäskligheten livnärde sig på överskottsprodutionen. _de blev plats till ca 25000. Frågan som genast uppstår är vem skall vi behålla. och varför, det bör vara åldersfördleat.....Praktiker blir viktiga ca7000 yrken, vilka......Tufft men lite får man offra.... Frågan är vart sänder man överskottet?
//j

Har du läst liftarens guide till galaxen? Där sätter man alla frisörer, advokater (kommer inte ihåg alla) i ett rymdskepp för att de ju är "de viktigaste yrkena" - vi andra ska komma efter dom....
Underbar bok... :)


Sen vad gäller jakt: svårt det där men jag tycker nog att vi måste låta boende få ha stort bestämmande över sin egen miljö - att storstadsmänniskor ska bestämma över dem är ju faktiskt helt sjukt.
Om de sedan vill ha bort lite rovdjur så får vi acceptera det, allt är inte som man vill här i världen.

08:eek:rna börjar ju f*n grina om strömmen går en timme - såna ska man väl inte lyssna på?

...;)
 
Har du läst liftarens guide till galaxen? Där sätter man alla frisörer, advokater (kommer inte ihåg alla) i ett rymdskepp för att de ju är "de viktigaste yrkena" - vi andra ska komma efter dom....
Underbar bok... :)


Sen vad gäller jakt: svårt det där men jag tycker nog att vi måste låta boende få ha stort bestämmande över sin egen miljö - att storstadsmänniskor ska bestämma över dem är ju faktiskt helt sjukt.
Om de sedan vill ha bort lite rovdjur så får vi acceptera det, allt är inte som man vill här i världen.

08:eek:rna börjar ju f*n grina om strömmen går en timme - såna ska man väl inte lyssna på?

...;)

alla referenser till Lifterns Guide till Galaxen är rätt, alla andra har fel!


gnäll inte bara på ståkkholmarna, göteborgarna får fan rövklåda för mindre än ett strömavbrott..
 
Men varför sluta där...låt missbrukarna bestämma hela vägen.Låt mordbrännare och våldtäktsmän skriva lagen,alkoholisterna styra alkoholpolitiken etc.Det blir säkert skitbra.

Eller så har vi nåt representanthusliknande centralt placerat,typ i huvudstaden :).


peter
 
Men varför sluta där...låt missbrukarna bestämma hela vägen.Låt mordbrännare och våldtäktsmän skriva lagen,alkoholisterna styra alkoholpolitiken etc.Det blir säkert skitbra.

Du bevisar ju nu att jag har helt rätt i mitt tidigare inlägg. Att du likställer en som lever nära, och av, naturen med en missbrukares förmåga att hantera spritfrågor är smått... fantastiskt.
 
precis, alla jag någonsin känt med psykiska problem har drömt om att bli psykologer, ingen annan mer än ett psykfall kan förstå ett annat psykfall.. det förklarar en hel del...

jag lyssnade på Toyota när dom körde sin Toyota in business dragning, det handlade om deras kvalitetskoncept som är vida överlägset det mesta annat.. dom har bland annat en regel som säger att beslut skall fattas långsamt med förankring underifrån och genomförandet skall ske kraftfullt och snabbt.. svenska staten kännetecknas ganska ofta i att ta snabba beslut utan någon form av förankring, gissa vad.. man får problem... hade dom jävla idioterna tänkt längre än näsan räcker och förankrat detta INNAN man tog beslutet hos dom som bor i dom aktuella områdena så kan jag garantera att vi haft en annan diskussion nu.. förankring sker med utbildning, närvaro och respekt, folk på landet är inga idioter, idioterna är politiker..
 
Du bevisar ju nu att jag har helt rätt i mitt tidigare inlägg. Att du likställer en som lever nära, och av, naturen med en missbrukares förmåga att hantera spritfrågor är smått... fantastiskt.

Lever av naturen???

Vilket århundrade lever du i?

Att skoterjägare och idioterna som lägger ut förgiftade åtlar skulle få tillträde till skyddsjaktbeslutande församling vore att döma vargen till utrotning.

Mordhot och vandalisering av privat egendom försigår ju redan nu...

Ett citat:"Why this hate?"


peter
 
Senast ändrad:
Lever av naturen???

Vilket århundrade lever du i?

Att skoterjägare och idioterna som lägger ut förgiftade åtlar skulle få tillträde till skyddsjaktbeslutande församling vore att döma vargen till utrotning.

Mordhot och vandalisering av privat egendom försigår ju redan nu...

Ett citat:"Why this hate?"


peter

VA!! lägger politikerna i ståkkholm ut giftåtlar.. nu går skam på torra land..
 
Lever av naturen???

Vilket århundrade lever du i?

Att skoterjägare och idioterna som lägger ut förgiftade åtlar skulle få tillträde till skyddsjaktbeslutande församling vore att döma vargen till utrotning.

Mordhot och vandalisering av privat egendom försigår ju redan nu...

Ett citat:"Why this hate?"


peter

Vadå "why this hate?"
Flytta ut i glesbygden där man ser avregleringar,nedläggningar osv.. KONSTANT - samtidigt som man försörjer resten av sverige med el och andra naturtillgångar.
I Norge så bedriver man en politik för att glesbygden skall leva - här gör man tvärtom - med såna sk politiker kommer glesbygdsfolket aldrig att göra som de blir tillsagda - och det finner jag synnerligen uppfriskande.

Detta med rovdjuren är egentligen enbart ett resultat av ett långt överfömynderi. Därmed inte sagt att jag försvarar åtel med gift.
Men politiker SKA lyssna på de som bor där - annars kan de ju flytta dit själva - som det ser ut nu så verkar storstäderna se glesbygden som deras lekstuga - det är den INTE - den tillhör de som bor där, har alltid gjort så.


Du nämnde psykvård... Vi kan ju ta upp saker som: polis, rättsväsende överhuvudtaget - sjukvård framförallt och relatera dessa saker till glesbygd - där bevisar politiker varje dag att de är en samling inkompetenta idioter som inte klarar av någonting - varför i hela världen skall man lyssna på såna?

Där jag bor finns inte längre en akut - blir någon i min familj svårt sjuk får jag be till gud att jag ska hinna fram - sex mil är det numera dit - detta efter en "bra centraliseringspolitik"
Poliserna har ett löjligt stort distrikt - och det är inte ens riktig glesbygd där jag bor...


Kort sagt: Jag är för alla som vägrar lyda överförmyndare som idiotförklarar de som byggde/bygger sverige (resursmässigt åtminstone).
Nä - mera frankrike tack - där vet man hur man gör sin röst hörd kontra makten.
 
Nä - mera frankrike tack - där vet man hur man gör sin röst hörd kontra makten.

Jaha, och vad hindrar herrn från att gå ut på stora torg och kasta lite potatis då? Det är väl bara att organisera er om det är ett sånt himla missnöje.

Fattar inte vad grejen är med glesbygdsbor, så fort de inte får som de vill blir det jefla gnäll. Försörjt sverige med el och resurser? Jo, hahaha, vi har import av nästan allting i resursväg förutom järnmalm (vi importerar till och med massaved). El kommer i huvudsak från kärnkraft, eller vattenkraft, bägge ägs av staten och har väl sitt säte i estockholmo om jag inte missminner mig. Varför måste varje vargdebatt sluta i glesbygd kontra storstad, det måste väl finnas människor utanför stockholm som inte lider av varghat?

Idioter till politiker och röstare får alla lida av, oavsett postnummer.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.