Till Andreas Johansson(alla jägare...)

Ville inte drunkna i alla svar så jag gjorde ett nytt inlägg.
Jag förutsätter att du inte äter något som helst kött och inte heller fisk. Tänk på att mycket godis innehåller animaliska produkter. Att du inte har skinn i kläder eller skor är väl också självklart. Allt levande inklusive gröna växter kan ju ha känslor som andra redan påpekat. Om du har ett öppet sinne så föreslår jag att du går en kurs för att ta en jägarexamen. I kursen ingår så otroligt mycket mer om ekologi, djur, natur, viltvård, viltsjukdomar, m,m än du kan föreställa dej. Då kanske du får en förståelse för min synpunkt att det egentligen inte är "jakt" utan viltvård som disskuteras på detta forum. Viltvård för att dels undvika ett onödigt lidande bland djuren och dels mycket kostsamma viltskador för samhället. Dessutom bekostar jakten genom olika avgifter mycket av den forskning som bedrivs vad avser att behålla och vårda de vilda djur vi har så att de inte utrotas av det samhälle vi har idag.
Att ha en så enkelriktad inställning till jägare som du har är ju att jämföra med rasisternas enkelriktade inställning till "invandrare".
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.