Langningspunkter i Sverige sökes

Hejsan alla.

Under mitt rekordförsök skulle jag behöva hjälp med några langningspunkter i Sverige. Det är nämligen så att jag sponsras utav Maxim med deras produkter som under rekordförsöket kommer att väga ca 10 kg. Detta verkar lite onödigt att dra med sig från start och därför skulle jag vilja hämta upp ett par kilon på några punkter i Sverige. Att ha några få, säg tre t.ex., langningspunkter sänker väll ändå inte "coolheten" i ett rekordförsök som detta?

Jag kan inte erbjuda mer än ett tack i utbyte till er som ställer upp och hjälper mig med detta.

Sträckningen kommer förmodligen att ändras på grund av tillgängligheten till reservdelar, radio och mackar. En alternativ sträckning kan ni se på http://www.pischows.se/treriksroset/images/altrutt.jpg

För mer info om rekordsförsöket se http://www.pischows.se/treriksroset/

Tack på förhand.
 
Eftersom ingen har varit intresserad utav att hjälpa mig med denna förhållandevis ändå enkla tjänsten kommer jag förmodligen inte har någon större nytta utav att Maxim sponsrar mig.

Tycker det är lite konstigt att människor inte är intresserade utav att hjälpa till.

Tack för ingenting.
 
Mickael83; sa:
Eftersom ingen har varit intresserad utav att hjälpa mig med denna förhållandevis ändå enkla tjänsten kommer jag förmodligen inte har någon större nytta utav att Maxim sponsrar mig.

Tycker det är lite konstigt att människor inte är intresserade utav att hjälpa till.

Tack för ingenting.

Nog kan jag hjälpa till om Malmö är intressant som langningspunkt. Men det är ju enligt kartan inte särskilt långt från slutmålet Köpenhamn!?
 
Mickael83; sa:
Eftersom ingen har varit intresserad utav att hjälpa mig med denna förhållandevis ändå enkla tjänsten kommer jag förmodligen inte har någon större nytta utav att Maxim sponsrar mig.

Tycker det är lite konstigt att människor inte är intresserade utav att hjälpa till.

Tack för ingenting.

När jag tittade på din karta så kunde jag konstatera att sträckningen ganska effektivt undviker Sveriges mer tätbefolkade områden. Faktum är att det faktiskt finns massor av hjälpsamma utsidemedlemmar som bor utom räckhåll.
Det hela behöver alltså inte bero på att alla har sitt fokus på annat håll (vilket förstås också är en rimlig förklaring).
 
Mezzner; sa:
När jag tittade på din karta så kunde jag konstatera att sträckningen ganska effektivt undviker Sveriges mer tätbefolkade områden. Faktum är att det faktiskt finns massor av hjälpsamma utsidemedlemmar som bor utom räckhåll.
Det hela behöver alltså inte bero på att alla har sitt fokus på annat håll (vilket förstås också är en rimlig förklaring).

Rutten kan ju förstås ändras beroende på vart man kan hitta langningspunkter men just nu lutar det mest åt att jag kommer att cykla längs den alternativa rutten (kusten). Faktum kvarstår att hittills den enda som erbjudit hjälp är David som bor i Malmö. Tack David, men det är precis vid mål. Inte Köpenhamn som man kan tro av kartan...
[Ändrat av Mickael83 2004-10-12 kl 18:16]
 
konstig inställning

Mickael83; sa:
Tycker det är lite konstigt att människor inte är intresserade utav att hjälpa till.

Tack för ingenting.

Och efter det inlägget är det väl knappast någon som blir mer intresserad av att hjälpa till.

Det låter lite gnälligt.

Jag önskar dig lycka till, och om du drar rutten runt Uppsala så kan jag gärna langa lite maximkakor till till dig.

Lyckönskningar /John
 
Re: konstig inställning

Johnboy; sa:
Mickael83; sa:
Tycker det är lite konstigt att människor inte är intresserade utav att hjälpa till.

Tack för ingenting.

Och efter det inlägget är det väl knappast någon som blir mer intresserad av att hjälpa till.

Det låter lite gnälligt.

Jag önskar dig lycka till, och om du drar rutten runt Uppsala så kan jag gärna langa lite maximkakor till till dig.

Lyckönskningar /John

Eftersom (noll) var intresserad innan spelar det ingen roll om (noll) fler blir intresserade...

Klart som fan att det låter gnälligt, jag formulerade inte det för att jag var nöjd med att ingen är intresserad av att hjälpa till med någonting som jag själv anser är en bagatell.

Det är ju inte så att jag förlorar någonting på att gnälla lite...

Dessutom går snart tiden ut för att kunna distrubuera ut grejerna.

Tack för att du vill hjälpa till men om jag lägger om rutten till Uppsala blir det lite jobbigt att komma rätt sedan. Har en kompis där som jag nog antar att jag skulle kunna övertala att hjälpa mig men som sagt, det är en liten omväg.

Tack ändå.
[Ändrat av Mickael83 2004-10-12 kl 19:51]
 
För sent?

Hej du din gnällspik ;-)
Att ingen har anmält intresse kan ju, som i mitt fall, även bero på att man inte sett inlägget. Om du inte har lagt ner försöken att få langning så kan jag åtminstone fixa en langningspunkt i Örebro-trakten. Jag har dessutom en kompis i Östersund som säkert ställer upp om det är intressant.

/Thomas J
 
Varför inte posta en lista med orter och fråga om det finns några vänliga själar i dom städerna som skulle kunna tänka sig att hjälpa till?

Gör det lätt för folk att kunna hjälpa till. Skall man behöva gå in och kolla hur du kanske skall cykla och leta på en karta så tror jag att du tappar en del möjliga medhjälpare.

Och du, från noll kan det väl bara bli fler? Alltså har du allt att vinna :)
 
Jag kan ju säga att när jag nu idag läste det första inlägget så fattade jag inte vad det handlade om... Vadå langningspunkt? Nä, det där fattar jag inte, alltså låter jag bli att fråga för att inte verka dum (ungefär som när jag snubblar över klättertrådar där jag inte fattar ett jota).

Och det är nog den främsta anledningen till att folk inte svarat. Vill man ha respons så gäller det att vara tydlig, d.v.s. skriva "Jag söker folk som bor längs vägen och kan tänka sig att stå där och lämna ut grejer till mig när jag passerar."

Men samtidigt så undrar jag ju hur många som utan mer än ett tack kan tänka sig att ta ledigt från jobbet för att se till att stå där när du passerar?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Velomobiltur runt södra Sverige. Långcykling 1
FelixFernebring Sverige - Indien, ren idioti? Långcykling 7
Erkabubben Sverige-Kapstaden, söker cykelkamrat Långcykling 0
Nikhi Gibraltar/Spanien- Sverige Långcykling 4
Erkabubben Cykelkamrat sökes Sverige-Istanbul sommaren 2015 Långcykling 0
antton Sverige-Rom Långcykling 13
tommiem Genom Sverige med en amerikan Långcykling 0
KristianMattiasson en tur i södra sverige Långcykling 2
Jote Transport av cykel i Sverige Långcykling 5
joakjoha Söker cykelsällskap, Sverige/Norge i juli. Långcykling 0
hellstrom-c Kompanjon sökes för Sverige-cykling! Långcykling 15
monnes Norge, Sverige, Finland. tips på rutt! Långcykling 1
Krumbuktu Sverige - norrut eller söderut? När boka? Långcykling 14
Jackiie Cykla Sverige-Spanien-Italien inga problem? Långcykling 4
musse592 Cykla Sverige - Grekland på 5 tusen? Långcykling 30
stea runt sverige Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Cykelrutter i norra Sverige under vintern? Långcykling 16
Nattkryp Däck för Nishiki Pro i mellan-södra Sverige Långcykling 12
aksello GPX filer för cykelleder i sverige Långcykling 7
loagoa Cykla genom Sverige! Långcykling 10
The_Lost_Cyclist Långfärdscyklist försvunnen i Sverige! (Jesper Almgren) Långcykling 16
JA64 sverige-medelhavet(italien) Långcykling 0
notaraver På ett hjul genom Sverige Långcykling 8
Erik Olsson Nybörjare genom Sverige! Långcykling 6
MajkyMan Ekonomi - Sverige till Kina Långcykling 3
MajkyMan Typ av cykel - Från Sverige till Kina Långcykling 26
Vägslav Sverige rakt igenom Del cykelväskor, cykeldator Långcykling 15
Vägslav Sverige rakt igenom, Del Cykelutrustning Långcykling 21
Peterborås Tips på sevärdheter i Sverige? Långcykling 11
RDu Sverige - Peking via -stans och mongoliet Långcykling 1
Vägslav Sverige rakt igenom Långcykling 33
Magnus H Bilder Sverige - Kina. Långcykling 12
Takuyi Förbereda sig inför långcykling genom Sverige Långcykling 8
Johangu Ungdomar cyklar genom Sverige! Hjälp! Långcykling 40
The_Lost_Cyclist Rigida Sputnik fälgar - återförsäljare i Sverige? Långcykling 2
Bulgakov Intresserad av Sydafrika-Sverige sommaren 2010? Långcykling 0
Wozzer Tips & sällskap - Norra Sverige Långcykling 5
victorborgvall Cykla Sverige - Spanien Långcykling 7
simonuno Rekord genom sverige? Långcykling 25
Magnus73 Nybörjarfrågor för Sverige/Finland Långcykling 1
hannessandahl Sverige-Schweiz och vidare? Långcykling 7
neets Hur kan man ta med sig cykel i Sverige och cykla längs Göta Kanal Långcykling 5
bergofil kul väginformation/Sverige Långcykling 1
gro kartor; sverige? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Vad kostar eg. Shimano XT i sverige? Långcykling 3
Albin85 "cykling" -Sverige till Kina, cykelpolare, Råd, Tips, Långcykling 9
hot_yoggi Cykla i Sverige i augusti?? Långcykling 10
Linnén Cykeltur genom Sverige! Långcykling 7
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Idag 3 juni är halva Sverige på ett hjul avklarat! Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.