Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-05-11, 17:22
P-E P-E är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av seobserver Visa inlägg
Det ökar ju ingreppsytorna och minskar radikalt möjligheten till rotation mellan delarna.
Werner har splines för att kunna välja olika vinkel på bladen, Nu har ju många börjat med steglösa delningar, hoppas Werner tar efter.
Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 10:09
elevkale elevkale är inte uppkopplad

Jag spelade isär den med vanligt spännband med spel, gick utmärkt men delarna satt som fan.
Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 11:17
PEUN PEUN är inte uppkopplad

hej Elevkale. Du får gärna beskriva lite mer exakt hur du fick isär paddeln. Min Robson Storm med skruvhylsa sitter fast. /tack!
Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 13:21
thureb thureb är inte uppkopplad

Gissar att det är nåt i stil med detta. Med t ex dubbla halvslag på skaften intill paddelbladen kan man få rätt bra dragkraft utåt.

https://www.clasohlson.com/se/ ... CY2cQAvD_BwE

Men med skruvhylsa torde det vara annan teknik i första hand. Obs att du måste veta om det är höger eller vänstergängat. Men du kanske redan lossat skruvhylsan?

Thure

Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 14:03
elevkale elevkale är inte uppkopplad

Exakt något liknande ovan var vad jag använde, ett par i varje paddelblad och mellan 2 träd.
Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 15:09
Spikbjörn Spikbjörn är inte uppkopplad

Smart

Jag har spelat upp stora stenblock med sådana + spett.

Spline = Ribba

Betyder väl på svenska "bomförband", (ribbor i hylsan som hindrar vridning) men jag använder det oftare inom matematiken/statistiken som ett ri (Kurvlinjal) dvs en mycket böjlig ribba på längden.
Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 23:04
PEUN PEUN är inte uppkopplad

Thure, på din fråga om hylsan. Ja det är skruvhylsa och det är så idiotiskt av mej att jag inte vet åt vilket håll jag ska skruva, jag minns nämligen inte om jag fick upp den en liten bit och att den sen fastnat. Kanske nå'n vet när ni ser bilden åt vilket håll jag ska skruva. Hur jag nu gör det för den sitter rejält ??

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:26.