Delbar grönlandspaddel

Hej.

Jag funderar på att skaffa en delbar grönlandspaddel som i huvudsak ska användas som reservpaddel. Det har ju kommit en del nya märken som t.ex. Gearlab och KingPaddel men även Kajaksport och VKV tillverkar GP visade det sig. Jag antar att de är varianter av Nothern Light Paddeln. Priset skiljer inte så himla mycket. Är det samma kvalité tro? Förr fanns det delbara i trä men nu hittar jag bara en italiensk tillverkare. Huvudsaken är att de heller och inte är alltför tippliga att sätta ihop när det gäller.

Tack tack!
 
Köpte mig en från GearLab för ett par månader sedan, supernöjd hittills. Gillar skyddet på änden samt möjligheten att välja kulör på paddeln.
 

Bilagor

  • GP.jpg
    GP.jpg
    153.2 KB · Visningar: 730
Hej.

Jag funderar på att skaffa en delbar grönlandspaddel som i huvudsak ska användas som reservpaddel. Det har ju kommit en del nya märken som t.ex. Gearlab och KingPaddel men även Kajaksport och VKV tillverkar GP visade det sig. Jag antar att de är varianter av Nothern Light Paddeln. Priset skiljer inte så himla mycket. Är det samma kvalité tro? Förr fanns det delbara i trä men nu hittar jag bara en italiensk tillverkare. Huvudsaken är att de heller och inte är alltför tippliga att sätta ihop när det gäller.

Tack tack!

Jag har två st från KingPaddle, köpta via Aliexpress när dom fortfarande såldes där. Helt ljuvliga paddlar, jag rekommenderar dom verkligen. Det enda jag tänkt efteråt är att jag skulle tagit dom ytterligare några cm längre, mina är 222 cm.
Skydd för bladändarna fixade jag med Biltemas gummisprayfärg. Maskerade av lagom längd på bladänden, och sprayade på i omgångar tills burken var tom. 1 sprayburk per paddel (2 ändar) var lagom.
Ena paddeln har vita bladändar, den andra neonorange. Gummifärgen går att kränga av ungefär som en tight gummistrumpa den dag man inte vill ha kvar den (men går nog inte att kränga på igen), den fastnar alltså inte mer än ungefär som plastfilm gör på en köksbunke.

Erfarenheten jag har är från 1½ säsong, och den är enbart positiv. Lätta, bra form, stabila. Tight koppling mellan halvorna. Sa jag att dom är lätta? Mitt ena par väger 627 gram i original, det andra har jag aldrig vägt (men det känns ingen viktskillnad mellan paren).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
EricL Delbar grönlandspaddel i trä? / Kajakkspesialisten i Norge? Paddling allmänt 2
elevkale Problem med delbar paddel Paddling allmänt 18
fredrik.jansson89_gmail.com Delbar kajak Paddling allmänt 11
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
MartinR Förvandla fast paddel till delbar - behöver tips på var jag köper sådana delar Paddling allmänt 7
ChrisL Kärvande delbar paddel - hur dela? Paddling allmänt 5
SkogsCalle Delbar paddel gick av, ny bättre skarv? Paddling allmänt 35
asemyr Delbar paddel Paddling allmänt 3
salgo60 Delbar paddel ?!?! Paddling allmänt 2
Snödrivan Vad har ni på händerna med grönlandspaddel Paddling allmänt 4
tango Billig grönlandspaddel, gärna kolfiber (eller glasfiber)? Paddling allmänt 12
Kch Köpa grönlandspaddel Paddling allmänt 9
Lasse Be Grönlandspaddel Paddling allmänt 5
avslutat_17_06_20 Paddelflottör grönlandspaddel och bra pump Paddling allmänt 11
Lasse Be Grönlandspaddel Paddling allmänt 14
torger Så har jag provat grönlandspaddel Paddling allmänt 3
sveom Grönlandspaddel och teknik Paddling allmänt 9
manlan Paddlingsteknik grönlandspaddel Paddling allmänt 1
kajakmicke Tyst grönlandspaddel? Näe.... Paddling allmänt 8
Ante J Grönlandspaddel för nybörjare Paddling allmänt 12
melleand Grönlandspaddel tillsammans med normal havskajak? Paddling allmänt 4
Kalle E Grönlandspaddel - evolutionsteorins värsta fiende? Paddling allmänt 21
hs Nackdelar med grönlandspaddel Paddling allmänt 205
ABL Grönlandspaddel för nybörjare ? Paddling allmänt 7
Hutt Paddlingsteknik-grönlandspaddel Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.