Navigering GPS, karta och kompass

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-07-26, 20:09
ludvig_svensk ludvig_svensk är inte uppkopplad

Har också suttit och sneglat en del på Inreach mini, den har allt jag behöver och lite till i ett mycket fördelaktigt format. Kartor vill jag inte ha i den, det har jag ju redan på papper och i telefonen om så behövs. Batteritiden är 20 dagar med 30minuters-loggning och 2 år avstängd. Utöver inköpspris av enheten så kostar månadsabonnemang 300/år+200/månad. Årsabonnemang kostar totalt 2050kr.
Detta är att jämföra med SPOT som kostar 2000kr/år men som har aningen sämre täckning och mycket sämre uttrycksmöjligheter (men till ett lägre inköpspris).
Svara med citat
Gammal 2018-07-26, 20:38
tolij tolij är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ludvig_svensk Visa inlägg
Utöver inköpspris av enheten så kostar månadsabonnemang 300/år+200/månad.

Tolkar du det som att man måste pynta 300 pånytt varje år?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 10:28
ludvig_svensk ludvig_svensk är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av tolij Visa inlägg
Tolkar du det som att man måste pynta 300 pånytt varje år?
Det är som sagt var en årskostnad, dvs löpande kostnad varje år.
Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 13:03

Fan! Aja det är väl överkomligt. Har köpt den nu (500:- rabatt på cykelkraft.se). Tack för svar!

Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 16:05

Har fått hem min den sedan ett tag. Det som är oerhört irriterande är att jag inte kan aktivera den utan att börja abonnemera. Ringde Garmin Sverige och fick detta bekräfta. Det finns liksom inga options att aktivera och välja from datum, utan det sker löpande from aktiveringsdagen. Detta gör att jag heller inte kan testa huruvida den fungerar mm. Om jag först aktiverar och sedan går in igen och pausar abonnemanget sa Garmin att jag inte kommer kunna använda den i September då. Häpnadsväckande att de tillhandahåller så få valmöjligheter. Eftersom jag först ska ha den i september måste jag nu alltså vänta tills den 1:a, men då måste verkligen allt klappa eftersom vi åker upp samma kväll....

Skickat från min iPad med Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 16:49
username2 username2 är inte uppkopplad

Tack för att du berättar. Funderar också på en Mini. Det där låter ju riktigt dåligt.
Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 18:53

Så lite så. I övrigt verkar apparaten gedigen.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 14:39
Polar300 Polar300 är inte uppkopplad

Det är likadant med den normalstora
- aktiverar man manicken så börjar abonnemanget rulla.
Så det väntar man med tills det verkligen är dags för användning...
Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 17:55
nicko_ nicko_ är inte uppkopplad

Blir inte klok på det här ed abonnemang.

Om jag köper en Garmin inReach Mini och skaffar det billigaste abonnemanget på en måndad för en planerad tvåveckorstur och sen kommer hem och vill låna ut den till en kompis som ska iväg på en annan tur, vad har jag då för alternativ?

Kan kompisen fortsätta min abonnemang eller måste kompisen skaffa eget abonnemang? Kan denna isåfall göra det även om mitt abonnemang ej är avslutat än?
Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 18:21

Jag skulle tro att hen kan låna den, precis som att du kan låna ut en mobil, det kan ju den varken veta eller kontrollera o skulle vara svårsålt för konsumenterna. Vet dock inte när man ska pausa abonnemanget om man bara ska ha den i en månad - på en gång?

Svara med citat
Gammal 2018-08-22, 19:01
qy qy är inte uppkopplad

Jag hyrde en (annan typ av) inreach förra året och då "lånade" jag även abonnemanget och det bör ju fungera precis lika för en mini. Det som är viktigt är att man kommer ihåg att ändra uppgifterna för användaren, nära anhörig etc så det finns korrekta uppgifter om vem som är i nöd om man blir tvungen att trycka på nöd-knappen.
Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 11:15
Stallo Stallo är inte uppkopplad

Inreach mini

Jag beställde denna produkt då rescentionerna vart riktigt bra. Jag tänker ta abonnemanget recreation då obegränsad spårfunktion är tilltalande. Jag har sedan tidigare plb och inmarsat. Jag tänker att det dessutom är utomordentligt att kunna kommunicera med kamrat när vi delar på oss där ute. Spännande och jag återkommer med tankar och kommentarer om detta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.