Navigering GPS, karta och kompass

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2005-02-24, 06:01
svingen svingen är inte uppkopplad

fråga

Detta finns det säkert någon GPS-expert som kan svara på ;

Hur gör jag på 60CS för att spara ett avslutat spår, och påbörja ett nytt utan att mottagaren tar med det föregående spåret i det nya ?
Hur jag än beter mig får jag med ALL spårinfo i varje sparat spår efter det första.
En till ...
När jag läser över ett spår till exvis OziX så ligger där alltid dubbla spårkedjor, ofta med en liten diff i längd. Hur gör jag om jag bara vill ha en - nämligen det spår jag rört mig längs ?

Mycket tacksam för svar
Mats
Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 08:53
apersson850 apersson850 är inte uppkopplad

Det brukar gå att specificera varifrån man vill att spåret ska börja. Hur det görs är olika i olika modeller.
Ett annat sätt är ju att radera den pågående spårloggen, när du sparat den. Fungerar förstås bara om du inte behöver den också.

Anders
Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 10:29
Fritidsförvaltare Fritidsförvaltare är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av svingen;
Hur gör jag på 60CS för att spara ett avslutat spår, och påbörja ett nytt utan att mottagaren tar med det föregående spåret i det nya?
Enklast är väl att ladda över alla spår i datorn. Där kan man sedan plocka ut de bitar av spåret som man vill spara.

Det går även att lägga ihop flera spår till ett eller att ta bort mellanrum där GPS:en tappat signalen.
Svara med citat
Gammal 2005-02-24, 10:40
bertilstenfeldt bertilstenfeldt är inte uppkopplad

I menyn "Spår" i 60CS väljer du först spara. Du kan sedan välja hur mycket du vill spara, t ex hela det aktiva spåret eller från och med ett klockslag e dyl. När du sparat klickar du på "Töm" för att tömma det aktiva spåret och börja på ny kula. Tömning sker alltså inte automatiskt när du sparar.
När du laddar ner spåren till Ozi, Fugawi eller MapSource kommer alla spår, såväl det aktiva som de sparade att laddas ner.
Observera att när du sparar ett spår i 60CS reduceras det till max 500 punkter. Det aktiva registret kan innehålla 10000 punkter. Man kan därför fundera över om man ska spara i 60CS eller låta allt vara i det aktiva spåret för att sedan dela upp det i Qzi eller annat program.
Bertil
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.

Logga in

Tips!