Nybörjare med Etrex Venture

Re: Re: så går det när man varit borta en dag...

Martin O; sa:
Som moderator på http://www.astronomiguiden.com,där vi inte accepterar näringsidkare i forumet känns detta lite konstigt.
Tackar för ditt utförliga svar, Christer. Tyvärr så är jag inte lika nöjd med väskan jag beställde. Den spricker i sömmen vid "glaset".

/Martin

Hej,

Det är av eget intresse som jag bevakar detta forum, men även som företagare eftersom det ligger i vår målsättning att kunder blir nöjda med våra produkter. Om nu synpunkter och frågor inte ventileras direkt till oss så har vi inte möjlighet att ge adekvat information direkt till dig som kund.

Framför allt är det viktigt att vi får information om sådant som inte fungerar bra, då kan vi förbättra våra produkter. En snabb reklamation gör både mig som leverantör och dig som kund nöjd. Missnöje eller missförstånd rörande en produkt som framkommer på ett användarforum ligger kvar "i evig tid" på nätet.

Jag har valt att driva företag inom GPS eftersom jag själv är intresserad användare sedan många år. Ofta har produkter uppstått eftersom jag själv ville ha något som inte fanns eller att användare i användarforum efterlyst speciella lösningar.

Kontakta mig på mail (christer@clover.se) angående väskan så ska vi hitta en lösning.

MVH/Christer
http://www.clover.se
 
Clover...

Nu vill jag lägga mig i diskussionen lite....

Har sett Christers inlägg flera gånger, men han har, vad jag sett, alltid skrivit ut vad han representerar.

Han sticker inte under stol med var han "kommer från".

Finns andra som kör med dold reklam här...

Vem är då jag? Tja, kund hos Clover...
 
Re: Clover...

mikr; sa:
Nu vill jag lägga mig i diskussionen lite....

Har sett Christers inlägg flera gånger, men han har, vad jag sett, alltid skrivit ut vad han representerar.

Han sticker inte under stol med var han "kommer från".

Finns andra som kör med dold reklam här...

Vem är då jag? Tja, kund hos Clover...

Vi har olika regler i olika forum....
Jag är hittils nöjd med Clover. Framför allt en exeptionellt snabb leveranstid.
/Martin
 
Re: Re: så går det när man varit borta en dag...

Martin O; sa:
Som moderator på http://www.astronomiguiden.com,där vi inte accepterar näringsidkare i forumet känns detta lite konstigt.
Tackar för ditt utförliga svar, Christer. Tyvärr så är jag inte lika nöjd med väskan jag beställde. Den spricker i sömmen vid "glaset".
/Martin
Om du är missnöjd med något du köpt har du egentligen bara två konstruktiva val:
1) Reklamera
2) Gå vidare i livet
Ditt val:
3) Sura efterslängar i ett diskussionsforum, "känns lite konstigt".

Betr Christer är han en av de mest kunniga i forumet. Han behärskar svenska språket väl och har en pedagogisk ådra. Jag uppfattar honom dessutom som "märkesneutral" vilket är uppfriskande. Helt OK att han informerar om Clovers tillbehör, som ofta är svåra att köpa av andra.
 
Re: Re: Re: så går det när man varit borta en dag...

Store; sa:
Martin O; sa:
Som moderator på http://www.astronomiguiden.com,där vi inte accepterar näringsidkare i forumet känns detta lite konstigt.
Tackar för ditt utförliga svar, Christer. Tyvärr så är jag inte lika nöjd med väskan jag beställde. Den spricker i sömmen vid "glaset".
/Martin
Om du är missnöjd med något du köpt har du egentligen bara två konstruktiva val:
1) Reklamera
2) Gå vidare i livet
Ditt val:
3) Sura efterslängar i ett diskussionsforum, "känns lite konstigt".

Betr Christer är han en av de mest kunniga i forumet. Han behärskar svenska språket väl och har en pedagogisk ådra. Jag uppfattar honom dessutom som "märkesneutral" vilket är uppfriskande. Helt OK att han informerar om Clovers tillbehör, som ofta är svåra att köpa av andra.

Jag hoppas att de har framgått att jag på inget sätt har ifrågasatt Cristers kompetens.
Jag kunde naturligtvis varit lite mer diskret och mailat Christer direkt.

En viktig beståndsdel i ett forum är konsumentupplysning. Om man går med mössan under armen kommer brister i produkter inte till allas kännedom.
Konstigt nog fick jag inte på tafsen när jag kritiserade Garmins manual. Nu är jag så fräck och ställer mig frågan: Kan det bero på att Garmin inte har någon representant i forumet?

Jag är van att få på f_n när jag sticker ut näsan och står för vad jag säger.

Jag tycker den här diskussionen har "ballat ur". Nu återgår vi till vad tråder egentligen handlade om.

/Martin
 
Först ställer du en fråga, och sen vill du att den ska vara obesvarad, genom att uppmana till att återgå till ämnet?

Är det någon som behöver en lektion i debattetik och liknande, så är det nog du själv, som tydligen inte alls vill stå för vad du säger/antyder, utan försöker slingra dig bort genom att försöka återgå till det ämnesspår, som du själv spårade ur!

Att ingen reagerar på Garmins manualer, beror nog mest på att knappast någon tycker de är speciellt bra. Inte ens de som jag pratat med på Garmin tycker det. Åtminstone inte mellan fyra ögon.

Anders
 
Store; sa:
Martin O; sa:
En viktig beståndsdel i ett forum är konsumentupplysning.
Dina inlägg ger oss viss information om dig själv som person men ingenting konkret om Clovers väskor.

Det var ju ett herrans liv om en sketen väska....

Jag har varit med om detta tidigare. En ny medlem i ett forum blir påhoppad i avsikt att bli skrämd, så att kretsen för inbördes beundran kan bibehållas, något jag effektivt har satt stopp för i Astronomiguiden. Vi förlorade många medlemmar men fick igengäld en mycket trevligare atmosfär.

Jag tycker här är så dålig stämning att jag allvarligt funderar på att lämna detta forum bakom mig.

/Martin
 
Sluga barn.

Det är ju tur att jag inte är intresserad av astronomi, åtminstone inte tillräckligt för att vilja delta på astronomiguiden.

Det är ju ingen tvekan om vem som "hoppade på" först, i den här tråden. När du, Martin, sedan får svar på tal, blir du irriterad för att klubben för inbördes beundran inte låter dig härja fritt, med dina åsikter. Synd om dig, men detta är inget forum, där du kan slänga ut de deltagare, vars åsikter inte är som dina. Detta är ju något som du tydligen gjort i "ditt" forum, och som du dessutom skryter om. Uppenbarligen har du skapat en klubb för beundran av dig själv istället.

Kom ner på jorden en bit, läs igenom den här tråden och se vad du själv har skrivit. Tänk sen en stund.

Har du normalt förstånd kan du sedan be om ursäkt, och därefter säkert trivas i detta forum också, där det finns mycket kunnigt, och trevligt, folk, som dock har tillräckligt med kurage för att inte låta deltagare leka småpåvar hur som helst.

Anders
 
I och med de sista inläggen har jag beslutat mig att hoppa av forumet.
Dessa påhopp grundar sig på en reklamation av en väska.
Att sedan ett antal medlemmar håller Christer och Clover.se under armarna och inte kan acceptera en konsumentuplysning tycker jag är dåligt.
Att sedan hoppa på en medlem och ifrågasätta dennes förstånd är ynkligt.
Jag vill samtidigt tacka de som gav vettiga och konstruktiva svar i början på tråden innan det balla ur.
Ni får i fortsättningen fortsätta era diskussioner på förskolenivå utan mig.

Jag ber härmed att admin. avlägsnar mig från medlemskapet.
/Martin Olsson
[Ändrat av Martin O 2005-03-05 kl 21:43]
 
olycklig reaktion

Martin O; sa:
I och med de sista inläggen har jag beslutat mig att hoppa av forumet.
Dessa påhopp grundar sig på en reklamation av en väska.
Att sedan ett antal medlemmar håller Christer och Clover.se under armarna och inte kan acceptera en konsumentuplysning tycker jag är dåligt.

Hela denna tråden har utvecklats olyckligt och det är tråkigt att Martin beslutar att lämna detta forum. Jag har tyvärr inte kunnat göra något åt grundorsaken - beredskapsväskan som inte var till belåtenhet. Jag har inte fått in den skadade väskan så att vi kan ersätta kunden som brukligt är. Det är tråkigt att vi inte fått tillfälle att hjälpa Martin eftersom han inte varit i kontakt med oss annat än via detta forum. Jag uppmanar dig åter igen att kontakta oss så vi kan byta ut väskan.

MVH/Christer
http://www.clover.se
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
aksello GEOtiff filer in i en gps (nybörjare) Navigering 1
aksello Nybörjare - vilken GPS på svalbard? Navigering 13
Odae Gps - till nybörjare Navigering 14
BjörnH Nybörjare - Skapa egen karta till Garmin GPS, tips? Navigering 8
wisher Gps-nybörjare Navigering 6
Jozze72 Nybörjare Navigering 21
jonrun Båt-GPS till nybörjare! Navigering 2
wmthned Avstånd i vistan för en nybörjare Navigering 2
Enicar Nybörjare söker råd för inst. av MG Europe Navigering 4
mrhandley Nybörjare vill köpa GPS Navigering 6
pascal Hjälp en nybörjare. Båt navigering Navigering 2
Snödrivan Etrex SE någon som kan den? Navigering 7
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
L.A. etrex 32x Navigering 15
BTLulle Stänga av spår eTrex® Touch 35 Navigering 5
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
simonrudberg Synpunkter Garmin eTrex 35 Navigering 4
slinkallan Garmin etrex 10 KOMPASS Navigering 10
greenfish garmin etrex 20x+custom maps, tuta och köra? Navigering 0
joanc etrex 35 Navigering 3
HPP Garmin Etrex / Kartor Navigering 9
vandrafjäll Etrex 30 eller Gpsmap 64 s Navigering 7
niking Etrex uppdaterad med X Navigering 13
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
sofus81 Nyköpt Garmin etrex 30- vilken karta ska jag ha? Navigering 12
Clashas Etrex 30 laddare? Navigering 2
Trialsin eTREX 10 minne ? Navigering 7
Johan123 Garmin 62s vs etrex 20 Navigering 13
Bosse D Tanka data från gammal Garmin Etrex venture eller legend Navigering 8
thureb Funkar DVD City Navigator NT till Etrex 30? Navigering 4
jonny69 Garmin eTrex 10 Navigering 22
thocar Tips - Garmin eTrex legend HCx för 499:- Navigering 12
dandan etreX eller Dakota? Navigering 28
niklaz Min Vista HCx dog - köpa nya eTrex 30 istället? Navigering 8
tekman Problem med att ladda kartor, Garmin Etrex 20 och Mapsource Navigering 0
bruse Sälja gammal Garmin eTrex Legend Navigering 3
aksello etrex 30 hjälp Navigering 11
Beigarth Garmin etrex vista hcx - vandring Navigering 6
greenjuice Ny & omgjord etrex-serie från Garmin Navigering 20
kanis Dålig karta i dataprogrammet MapSource (har en Garmin Etrex Legend Hcx) Navigering 5
Ibasto Skadad Garmin eTrex - vattentät? Navigering 4
Fredrik S Garmin eTrex Legend HCx Navigering 7
flanell funkar Garmin etrex fortfarande? Navigering 57
QRP Kartprogram som anger positionen i realtid på en PC mha Garmin etrex. Navigering 2
Hamilton Skriva in koordinater i garmin Etrex H Navigering 20
Kennert Garmin eTrex H Navigering 2
graylingman Hur rensa bland waypoints i eTrex Legend/Vista? Navigering 11
graylingman HJÄLP med konvertering av positioner i Excel till läsbart format för Garmin eTrex Navigering 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.