Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-30, 13:24
Glännman Glännman är inte uppkopplad

Fick hem nya Tor 60 igår.

Efter provpack och synande i vardagsrummet så kommer följande slutsats. Överlag mycket nöjd och ser riktigt fin ut men såklart svårt att bedöma i ett vardagsrum allt hehe. Tänkte ändå det kan vara trevligt för nyfikna läsa vad jag tror och tänker.

+ Känns som vanligt som utmärkt kvalitét i tyg, remmar m.m Kraftiga dragkedjor. Många och kraftiga hålband även över dragkedjan på fronten, på höftbältet och på axelremmarna. Bärsystemet verkar skönt.. Förstärkningar i tyg på utsatta ställen som under ryggsäcken, under sidfickan och lite i toppen. Avtagbart topplock. Vit insida. Rullstängning på toppen möjliggör att man kan använda den helt utan topplock om man vill och/eller försluta den helt om man behöver medan man använder topplocket som utflyktssäck. Sen så klart ett + att man använt återvunnet material. Frontöppning.Visselpipa i bröstbandet. Butterfly bridge systemet. Inga persiennsnören, riktiga remmar !

- Topplocket är nog inte optimalt. Jag trodde man skulle kunna använda det som en midjeväska men tanken är istället en yttepytteliten ryggsäck vilket har medfört att remmarna är VÄLDIGT långa. Dessa går ju såklart att förkorta när man vet sin behövda längd men jag hade nog väntat mig något mer innovativt från KM. Normallånga remmar + ett par normalt korta midjeremmar gömda under topplocket så man kan använda den som midjeväska hade nog varit bättre men kan också vara för att det är det jag är van vid. Jag erkänner mig gärna fel ! Sidfickan är väldigt tight trots det är i stretch. Jag får precis och exakt utan en cm extra ned min Thermos 1.2 liter tror jag den är. Å andra sidan sitter den ju fast ;-)
Hade gärna sett ytterligare en sidficka på andra sidan eller en liten frontficka bredvid frontöppningen.
Topplocket sitter enbart bra och stabilt om man packar väskan fullt då spännena på baksidan (sidan mot min rygg) sitter för högt upp så man kan inte riktigt dra åt den där om säcken inte är fullt packad.
Tråkiga färger - fanns bara i blått och grått. Älskar den gulgröna färgen på min Flinta !

Har satt på sidfickor på höftbältet och en till stretchficka på fronten.

Om en vecka bär det av till Abisko för att testa den i fält :-D

Mvh Johannes
Svara med citat