Klättermusen mjölner???

Jag funderar att inskaffa mig en klättermusen mjölner 75.....undrar om någon har några omdömen och bilder??....det skulle vara till stor hjälp

tacksam för svar:)
 
Kolla på getout.se för bild, annars kan du går ner på säck om du bor i sthlm, dom har den.

Jag tycker den verkar ruskigt juste, midjebältet , axelbältena och bärsystemet verkar lovande.
 
ja där var en bild till....det är ju tyvär den enda dom har lagt ut ungefär....vill ha lite fler bilder på avbärarbältet och så:(.....och jo den lockar ordentligt:):)
 
bär systemet verkar helt ok! men jag skulle inte köpa pga att det "bara" är en stor säck med dåligt med fack och dylikt... min kajka kommer om en vecka;) så jag är lite partisk..
 
aha ok....
jag har just nu en haglöfs oxo och och i den finns massor av fickor så det kan ju bli ett ombyte....men jag behöver verkligen en ny säck då oxon inte är så skön att bära lite längre sträckor....gick 9 mil sist och det tärde ordentligt....skulle tro att höftbältet är för klent på den:(...vill ha en säck med riktigt bra bärkomfort alltså....Och kajka verkar faktiskt inte heller så dum...provade en förra veckan och den sitter fint alltså...stabilt avbärarbälte!..men så fick jag se på mjölner och den började locka.....vill Prova:)....någon som vet nån återförsäljare i närheten av Jönköping?
 
aha ok....
jag har just nu en haglöfs oxo och och i den finns massor av fickor så det kan ju bli ett ombyte....men jag behöver verkligen en ny säck då oxon inte är så skön att bära lite längre sträckor....gick 9 mil sist och det tärde ordentligt....skulle tro att höftbältet är för klent på den:(...vill ha en säck med riktigt bra bärkomfort alltså....Och kajka verkar faktiskt inte heller så dum...provade en förra veckan och den sitter fint alltså...stabilt avbärarbälte!..men så fick jag se på mjölner och den började locka.....vill Prova:)....någon som vet nån återförsäljare i närheten av Jönköping?

ta en weekend upp till Åre så hittar du mycket(olika märken mm) dock inte fjällräven vilket jag tycker är super konstigt!
kanske dyrt för att köpa en ryggsäck men det kan bli förbaskat skönt många många mil sen;)
 
Mjölner

OK Hyveln. Här kommer ett litet omdöme. Första veckan i augusti tog jag en kort tur, tre dagar, med min nya Mjölner. Den är visserligen bara på 60 liter men det är samma rygga som den du undrar om, bara lite mindre volym.

Jag är mycket nöjd. Bärsystemet funkar bra. Stora möjligheter att variera belastningen. Den stora vattentäta packpåsen gör att man inte behöver packa i små täta påsar. Nedre öppningen kan användas till det man tycker är lämpligt, jag använde den till tältet och tyckte att det fungerade mycket bra.

Jag gillar särskilt att den är så smal. Inget som är i vägen i sidorna. En rygga att rekommendera.
 

Bilagor

  • Mot Sylarna.jpg
    Mot Sylarna.jpg
    37.5 KB · Visningar: 5,180
ringde bodafors och dom hade en...så nu blir det att åka dit snart och klämma och känna:)...tack för hjälpen och kom gärna med fler synpunkter på väskan om någon mer har en sådan:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.