Villka ryggsäckar skulle passa mig?

Hej jag håller på och kollar runt lite på ryggsäckar på internet och jag har en fråga angående ryggsäcken från Fjällräven "Kajka" (85liter), vad jag kan se på Fjällrävens hemsida så finns det inget längdangivelse på vilka personer säckens bärsystem är anpassad för, jag har hittat detta på Bergans ryggsäckar.
Jag är själv 187cm lång och undrar om denna säck skulle kunna passa mig om man bara tar hänsyn till min längd.
Jag skulle vilja ha lite tips på andra ryggsäckar som är runt 80liter.

Tack på förhand.
 
Jag är ca 186cm lång o äger en Kajka 100L,o den funkar bra på min rygg,det går ju flytta bärsystemet upp eller ner ,men vet ej vad max längden på vad RYGGEN får vara för att bärsystemet inte skulle funka,det är ju inte bara kroppslängden som bestämmer vilken ryggsäck som passar en person det är ju rygglängden som ska stämma o passa med bärsystemet.

/P
 
Senast ändrad:
Tack för svaret.
Då skulle troligen Kajka ryggsäcken kunna passa mig, men det är som du skriver det är rygglängden som bärsystemet passa.
Det skulle vara önskvärt om det var fler märken som kunde skriva ut lite måttangivelser på deras hemsidor/kataloger så man får en lite bättre koll på om ryggsäckarna skulle kunna passa sin kroppsbyggnad, ungefär samma som för kläder (byxor, jackor m.m.). Det allra bästa är givetvis att åka till en butik och testa sig fram till en ryggsäck som passar men det skulle vara bra och få en överblick innan man hänger en ryggsäck på ryggen.

Är det någon som har någon erfarenhet av ryggsäckarna nedan,
eller kan rekommendera några andra ryggsäckar på runt 80 liter som är värt att kolla mer på.

- Bergans, Trollhetta 95L.
- Bergans, Rondane 85L
- Norrøna, Svalbard synkron Pack 80L
 
Tack för svaret.
Då skulle troligen Kajka ryggsäcken kunna passa mig, men det är som du skriver det är rygglängden som bärsystemet passa.
Det skulle vara önskvärt om det var fler märken som kunde skriva ut lite måttangivelser på deras hemsidor/kataloger så man får en lite bättre koll på om ryggsäckarna skulle kunna passa sin kroppsbyggnad, ungefär samma som för kläder (byxor, jackor m.m.). Det allra bästa är givetvis att åka till en butik och testa sig fram till en ryggsäck som passar men det skulle vara bra och få en överblick innan man hänger en ryggsäck på ryggen.

Är det någon som har någon erfarenhet av ryggsäckarna nedan,
eller kan rekommendera några andra ryggsäckar på runt 80 liter som är värt att kolla mer på.

- Bergans, Trollhetta 95L.
- Bergans, Rondane 85L
- Norrøna, Svalbard synkron Pack 80L

jag har provat Bergans Trollhetta o den gillade jag inte alls.

prova arcteryx bora 80L eller 95L säcken http://www.arcteryx.com/Product.aspx?Mens/Packs/Bora-80
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.