Vigsel i pisten

Av: Christer Lindh

För första gången i Åre kommer ett brudpar på telemarkskidor att vigas mitt i pisten.
På lördag 20 januari säger Anne Adsten och Lennart Lundmark ja till varandra, mitt i Snobbrännan under den anrika Fjällgårdsliften. Åres skidgäster kommer att bli vittnen till den ovanliga vigseln.
Med Mendelsohn i högtalarna, telemarkskidor på fötterna och haglande risgryn från skidgäster i Fjällgårdsliften ovanför kommer Anne Adsten, Östersund, och Lennart Lundmark, Umeå, att vigas på lördag den 20 januari kl 12.30 i snön, mitt i pisten.

- Jag har förrättat vigslar i det fria förut, men aldrig på vintern och i anslutning till en puckelpist. Men Gud verkar överallt, säger Richard Aspegren, kyrkoherden i Åre församling.

- För mig och Lennart var ett bröllop på Åreskutan med telemarkskidor en självklarhet, säger Anne Adsten, blivande brud. Det är här vi spenderar en stor del av vår lediga tid som aktiva i Östersund Telemark Club och det är här vi känner oss fria.

Bröllopsresan tar sin början två dagar efter vigseln. En skidresa till British Columbia, Kanada…

Källa: Sara Wänseth A.R.E AB

Nu varande fullvärdig medlem i Östersund Telemark Club var det självklart att även delta i årets avslutande topptur den 8/5, vilken återigen ägde rum på en knallvit Åreskuta. 1 kommentar
Den 9 maj hängde jag med ÖTC på säsongens sista utflykt, som gick till den fortfarande övervägande vita Åreskutan. 5 kommentarer