Artiklar > Överkropp

Överkropp

Av: outside

”Vedhuggning”
11. Stå med din vänstra axel mot vajern i viktmaskinen. Placera handtaget högt, ta tag i handtaget med båda händerna.



22.Dra från utgångspositionen snett nedåt höger i en lugn och kontrollerad rörelse. Stå med lätt böjda knän. Håll vänsterarmen rak för att anstränga bålen maximalt. Byt sida efter ett set.


Pull-downs med raka armar
31. Stå mot viktmaskinen med raka armar och svagt böjda knän. Placera handtaget i huvudhöjd.



42. Dra nedåt med raka armar utan att böja överkroppen ända ned till låren. Behåll armar och överkropp raka även under tillbakavägen.



Rysk twist på gummiboll
51. Ligg med den övre delen av ryggen mot gummibollen och ha höfterna och knäna horisontella mot golvet. Håll en medicinboll med raka armar ovanför ansiktet.



62. Rulla på bollen först åt vänster ända ut till axeln och rulla sedan över till höger axel. Medicinbollen förs samtidigt åt andra hållet. Försök hålla knän och höfter i samma horisontella position.


Sit-ups på gummiboll
71. Ligg med hela ryggen på gummibollen. Fixera fötterna under t.ex. en ribbstol. Släpp ned huvudet mot golvet och håll en medicinboll under hakan.



82. Håll tungan mot munhålans tak (för att aktivera nackmusklerna). För huvudet och bröstet uppåt, förbi horisontalläget och rulla sedan långsamt tillbaka till utgångspositionen.
Logga in för att kommentera
 Glömt namn/lösen?
» Visa även betygsättningar utan kommentar

I samarbete med