Ny fotoväska från DaKine

010103 - DaKine kommer att lansera en ny fotoryggsäck speciellt inriktad för actionfotografering.

Av: Christer Lindh

010103

Fotoryggsäck från DaKine

DaKine som gör schyssta ryggsäckar (bla för skidåkning och snowboard) kommer att lansera en ryggsäck gjord för fotoutrustning. Ryggsäcken, som heter Reload, kommer att bygga på samma princip som Lowes säckar. Förhoppningsvis så är det ett bättre bärsystem på denna säck än vad det är på Lowes säckar.

Ryggsäcker kommer att ha 270 graders dragkedjan så att man kommer åt innehållet helt. Inuti kommer det att finnas justerbar "inredning" så att man kan anpassa efter eget huvud. På insidan i fronten kommer det att finnas filter- och filmficka. Det kommer att finnas plats för vattenflaska (kommer det att finnas plats för en camelback så skulle det vara helt perfekt). Framtill på utsidan kommer det att finnas plats för spade och sond. På klassiskt DaKine vis så finns det diagonala fästen för skidorna (som faktiskt är bra mycket smartare än att ha dem i ett A).

Jag vet inget om pris med DaKine brukar faktiskt ligga riktigt bra till i pris på sina andra säckar så det är bara att hålla tummarna.

Jag har bara sett ryggsäcken på bild med det ser lovande ut. Jag hittar tyvärr inte heller ryggsäcken på deras sajt. Jag återkommer så fort jag hittar den.

DaKines sajt hittar du på www.dakine.com

av David Elmfeldt

Norrskensentusiasten Carl Bergstrand ger sina bästa tips för att se och fota det färgstarka ljusfenomenet.
Det finns mycket att förundras över i naturen där växter, träd, moln med mera bildar både vackra mönster och monster tillsammans med vår fantasi. Nu ... 1 kommentar
Efter att nära 13 år förflutit sedan första besöket och flera år av inställda resor blev det äntligen av i somras! Målet med resan var att åter få ... 4 kommentarer
Andra delen av Lasses cykeltur genom östra Afrika. Den här gången får ni läsa om vägen till Karamoja i Uganda samt jakten på Sir Wilfreds Thesigers ... 4 kommentarer
Coronapandemin satte stopp för att jobba och guida, istället började Ewa skriva texter kring sina foton från olika vandringar som till slut blev ... 1 kommentar