Nyheter

Sida: Första Föreg. 1 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 143 Nästa Sista
Grand Travel Awards Ekoturismpris 2006” till Upplevelsebolaget. Årets Ekoturismpris tilldelades Joakim Hermanson och Ulrika Larsson och deras företag ”Upplevelsebolaget” baserat i Uddevalla i ...
Tomas Olsson ska bli först i världen på skidor utför Mount Everest Träffa Sveriges nya äventyrare på Vildmarksmässan, extremskidåkaren Tomas Olsson. Han ska bli först i världen på att åka ...
Nydalasjöns is må hålla att promenera och åka skidor på. Någon skridskoåkning är dock inte aktuell.
På onsdag den 15:e mars inleder de alpina störtloppsstjärnorna den alpina världscupfinalen i Åre. Under fem dagar kommer årets alpina världscup att avgöras. Nya tävlingsarenor, musikunderhållning, ...
Helgen 18-19/3 samlas hela Nordens klätterelit för att göra upp om vem som är bäst. Tävlingen är grenen boulder, en actionladdad och mycket styrkekrävande gren inom tävlingsklättring. Här krävs ...

LampiFix

Ett tillbehör för mindre ficklampor typ Mini Maglite AA och liknande som kan användas för att fästa ficklampan på flera olika sätt när man vill ha fria händer. - Gummihandtag för bra grepp ...
Hur ofta har du tagit fram din ficklampa och funnit att batterierna är slut när du som bäst behöver dem? Det slipper du med EVERLight Voyager.
No street week- ett svenskt X-games! I påsk går No street week för tredje året i funäsdalen med två av de mest spektakulära sporterna som gud kanske uppfann.
Snowboard är ingen extremsport och därmed ingen farlig idrott. Det som hände Jonatan Johansson i backen i Lake Placid var bara en tragisk olycka.
Förra helgen åkte han Vasaloppet. Under veckan har han varit sjuk. Ändå kunde Björn Rydvall, Umeå, vinna lördagens multisporttävling som hade Rådhustorget som hjärta.
Bergsbestigare från Sydkorea, Japan, Frankrike, Italien och Österrike planerar en rätt speciell Mount Everest-expedition i april.
Lavinrisken i både svenska fjäll och Alperna är i år större än på flera decennier. Men fjällräddarna har skaffat sig allt bättre utrustning för att förbättra utbildningen kring lavinsök.
Laviner i Alperna har skördat fler dödsoffer än på många år och de senaste två veckorna har fyra svenskar omkommit i lavinolyckor.
Att paddla kajak är kanske inte det första man tänker på när kung Bore slagit till med den kallaste vintern på evigheter.
Den 19 april i Kvikkjokk påbörjas expedition "Svensk höjdare". En ca 30 mils anmarsch för att bestiga Sveriges tolv bergstoppar över 2000 meter. Vårt främsta mål är att ta oss upp på alla toppar, och ...
Det verkade vara gott om småfisk i Dalälven vid laxpremiären.
Välkommen till Kolmården Adventure Race (KAR) den 10 juni 2006, en multisporttävling som avgörs i Kolmårdens vilda natur!
On April 1st 2006 a great bicycle adventure commences in Copenhagen, Denmark. Two Danish guys (aged 30) leave everything behind and go on an ...
Gymstick Pilates – årets nyhet från Pilates Institute och Gymstick Redan under förra året exploderade Pilates som gruppträningsform och i år introduceras Gymstick Pilates, en träningsform ...
Anders Aspgård, 21, lever på sin bräda dygnet runt. - Jag blir inte rik, men jag trivs. Jag får göra det jag gillar allra mest, säger han.
Ett enkelt och bra hjälpmedel för att hitta resekataloger för resor till hela världen finns sedan nyligen tillgängligt på internet. www.resekataloger.se ger svenska resekonsumenter möjligheten att ...
Den 5:e september lämnade tre studenter hemmahamnen Umeå för att segla runt jorden. De gör det utan seglingsvana och med minsta tänkbara budget. Målet är att upptäcka, inspirera samt visa att man ...
-Så här i sportlovstider tycker vi det är extra roligt att fler och fler ser fördelarna med vårt koncept "Ledigt för hela familjen" Inga matinköp, ...
Skåne har fått sin första multisportförening! Det är anrika Heleneholms IF som tagit med multisport på sin agenda och klubben har nu bildat en multisportsektion.
Den 22-24 maj är det återigen dags för Skandinaviens mest prestigefyllda friåkningstävling, Nordiska Mästerskapen i Extremskidåkning eller Extrem NM som tävlingen kort och gott kallas. I år firar NM ...
Förra årets Quarterfight kommer i år tillbaka i ny upplaga med Slope Style som format. Slopestars går av stapeln mitt under den alpina världscupfinalen i Åre 17-18 mars.
Nu finns chans att testa snowkite för dig som är nyfiken.
Nya µ 720SW är kameran som klarar av livets hårda skola med högsta betyg. Den är både vattentät och stötsäker. Den här tuffingen är dessutom en ...
Försommaren 2006, första helgen av Juni (pingsthelgen), startas upp ett helt nytt koncept i Sverige. Ett Action Center, där besökare kan aktivera sig med i stort sett allt som finns inom action ...
Trenderna inom vintersporterna kommer och går, men längdskidåkningens popularitet består. Nu har dessutom fästvalla i tejpform fått de som tröttnat på klister och allehanda vallaburkar att plocka ...