om min syn på friluftsliv o utrustning

lite anolunda personlighet.
gillar skogen och minna väner.
jag vill hålla på med frilufsliv som en helhets bild av det mordäna samhälle som vi lever och dör i utan att tänka på äftervärden..

Användarnamn: såg

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Bär & svamp, Paddling, Foto, sjukvård och överlevnad. ha gått 1 årig allmän kurs på ålsta folkhögskola med inrikning mot natur&överlevnad, jag ha också gått vägledare i nartulig frilufstliv på sjövik folkhögskola. men narturen är mitt hem där kan man njuta.

Fisketräff och fiske på Kåskatssjön

På lördag var det träff med fiskevårdsföreningen i den by jag bor i. Kvällen innan så fick dom som ville lägga ut fiskenät och de gjorde jag och det blev en fin Abborre

Fiske, fika och vila

en av två holmar på Kåskatsjön. det var lite vågor i vattnet men det blev en gädda på kroken.Savotta Loue som rastskydd och snuskburken som kokar the vatten, tycker detta skydd är det bästa jag har haft på länge.

Lite te i köket och diskvatten på g. Det var en toppen dag på holmen och man mådde som en prins. Även om man fick städa lite från vinterns turister på skoter så var det lite skräp.

Fiske med fika.

I förgår så la jag ut nät på kvällen här i sjön och morgon där på drog jag upp nätet och de var tre abborrar o en stor gädda, efter att ha rensat nätet på fisk blev det att lägga ut igen och när jag på sena eftermiddagen tog upp nätet då var det mest två mört o en liten abborre i nätet.

Gäddan gav jag åt grannen och abborrarna rökte jag så nu i morse åt jag till frukost förutom gröt blev det en god macka med abborre på som pålägg.

Nätfiske på koskatssjön

I den här fiskeri förening som ja o vi som har anknyttning till byn är medlemmar o få fiska.

Nu till nätfiske som är en rolig o trevligt fiskeredskap.

Notdragning o fiske träff

i lördags så var de fiskmöte i koskats med notdragning o korv o kaffe på de. var första gången som noten var i efter många år. not är ett gammalt fiskeredskap, när man drar not så börjar man från land med att binda fast början i ett träd o sedan är man tre eller två som lägger i noten i vattnet som när man läger ut nät o när man kommer till stranden så hakar man på nästa rep o drar så noten liknar ett upp o ner vänt U o låter de ligga i en stund. efter de så är de bara hämta båda repen o börja dra in o se hur mycket fisk som finns i noten.