om min syn på friluftsliv o utrustning

lite anolunda personlighet.
gillar skogen och minna väner.
jag vill hålla på med frilufsliv som en helhets bild av det mordäna samhälle som vi lever och dör i utan att tänka på äftervärden..

Användarnamn: såg

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Bär & svamp, Paddling, Foto, sjukvård och överlevnad. ha gått 1 årig allmän kurs på ålsta folkhögskola med inrikning mot natur&överlevnad, jag ha också gått vägledare i nartulig frilufstliv på sjövik folkhögskola. men narturen är mitt hem där kan man njuta.

Författarskap och tillverkning av mjärde

Nu när kylan slår in och det kommer dagar som man vill vara inne så kommer ja börja skriva en bok om Friluftsliv på mitt sett som jag har börjat med denna månad om kommer bli klar till nästa jul.

Sedan kan det vara bra och göra egna mjärdar till fisket i sommar.

Första snön och strömavbrott

När den fösta snö som kom i år så var det mest blöt snö och det gjorde att träd fick mycket snö så dom blev krokiga  Några hade höll på att brytas mitt i tur så jag fick såga av dom

Innan jag såg dessa skador i skogen så vart det strömavbrott i 24 tim och som tur har man ju en öppen spis som kunde hålla en varm och ha det mysig, sen innan man gick och sov kom sovsäcken fram och man kunde sova gott.

ha ont i kroppen och längta ut.

Den 30 December råkade ut för att slita ut min kropp. hade mest ont i överkroppen och trodde jag hade problem med hjärtat. men som tur var det inte utan det var bröstryggen som hade fått ett törn och även magen med förstoppning på samma gång.

när det var fint väder längtar man ut i naturen.

julen.

Snart stundar Julen här. Många sätter nog in en hög växsel o stressar på med julinköpt av julklappar, julmat och godis.

för mig personligen är ju julen affärenas högtid. det ända med jul och andra högtider är att man kan göra nått extra gott i matväg, för mig är inte julklappar nått specielt utan vill jag ha nått så köper jag det. som barn så var det roligt med julklappar o presenter. men inte nummera.

vår i koskats.

Nu sjunger de liv i skogen där ja bor fåglarna kvittrar o sammlar saker för att bygga bo, en and bor i holken den andra bor på vinden på huset.

När jag skulle släppa ut hunden så var de två tjäderhönor ute på gården, ja nog är de vår,