Här skriver jag ner en del tankar och funderingar kring livet på landet och utflykter till naturen.

Jag är i grunden biolog och allt som har med naturen att göra ger mig kraft. Det finns mycket man vill göra men ack så lite tid.Kajakpaddling är det jag främst ägnar mig åt. Skidåkning på längden och utför är också riktigt skönt och roligt. Här kan man ju skriva hur mycket som helst. Om någon orkat läsa och känner för att hitta på något så hör gärna av er.

Användarnamn: josah

Intressen: Fågelskådning, Fiske, Vandring, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Tycker om att fotografera, måla och meditera.

Äntligen

Äntligen så blev paddlingen i bohuslän av. Köpte en kajak för fyra år sedan som jag hyrt. Den gav mig många goa turer utanför Billdal, Göteborg. Men jag kände att det behövdes en utveckling så jag köpte en Zegul Arrow Play MV av sea kayak i Billdal. En investering som jag ganska snabbt kände var rätt. Till det köpte jag en grönlandspaddel, bästa paddel jag hittills använt. Hursomhelst, nu slängde jag upp min nya kajak på takräcket och körde upp till Fjällbacka. Packade i mina grejer, som precis fick plats, och paddlade ut i Fjällbacka skärgård. Underbar tillvaro i två dagar.