Lite sporadiska utflykter som vi gjort.

Användarnamn: Ewerhof

Intressen: Fågelskådning, Friluftsmat, Vandring, Litteratur, Foto

Men så äntligen då!

En liten promenad på 3 timmar i närmsta skogsparti. Det var väldigt varierad terräng och med all ny kunskap i bakhuvudet fanns det mycket att lägga märke till. Inte bara omgivningen utan hur kroppen och kläderna kändes. Och det var och kommer att vara nödvändigt med många såna här turer innan någon längre påbörjas.

Här var så plant och fint att vi funderar på att prova med en övernattning nån gång för att se hur det är att tälta med hund.

Matfunderingar

Idag har jag suttit i sängen, förkyld och febrig, med kokböcker och fnulat lite på vad för mat jag kan tänka mig att bära omkring på.

Jag är ingen större fan av de färdiga, frystorkade påsarna och färsk mat är ju uteslutet vid längre vandringar. Speciellt sommartid. Jag har med framgång torkat paprika och morot själv, tack vare alla informativa trådar här på utsidan. Under vintern ska jag samla ihop ett litet förråd inför våren och sommaren.

En dagrygga inhandlad! :-)

Japp, idag köpte jag lite fler saker till mitt framtida uteliv.

En 20 Liters dagrygga att ha för de små turerna här hemomkring. Lundhags Zip-O blev det. Den är så fin! Lite kär är jag nog allt...

Än så länge är drömmarna...

...och tankarna kring vandring och långcykling verkligast. :-)

Nå, jag kämpar på med att cykla till och från jobbet för att få upp flåset och ner vikten. Åtta veckor utan cigaretter nu! Kvällarna går åt till att läsa om råd och tips här på Utsidan.se och att kolla vilken utrustning vi behöver.