Lite sporadiska utflykter som vi gjort.

Användarnamn: Ewerhof

Intressen: Fågelskådning, Friluftsmat, Vandring, Litteratur, Foto

En dagrygga inhandlad! :-)

Japp, idag köpte jag lite fler saker till mitt framtida uteliv.

En 20 Liters dagrygga att ha för de små turerna här hemomkring. Lundhags Zip-O blev det. Den är så fin! Lite kär är jag nog allt...

Och så blev det 0,75 L termosar, microhandukar (30x70), persedelpåsar, en vattentät säck på 8 L för ett ombyte att hållas torrt, set med strumpa/socka för kängorna (som vi inte har ännu) och så ett par vandrar byxor.

Fjällrävens Vidda. Fast mörkgrå till färgen.

Så nu har jag struttat runt här hemma iförd dessa byxor och ryggsäcken, pimplandes imaginär dryck ur termosen och känt mig världsvan. Det känns riktigt bra. Och så har den lille hunden fått sitt livs första regnställ. Jag lider nog mer än vad hon gör inför det här med att klä djur i 'människoskepnad' för hon struttade glatt efter mig med hög svansföring.

Tyvärr så är vi tvärförkylda och kommer inte ut i skog och mark denna helgen heller. Det är inte helt lätt det här med friluftsliv. Redan vid ytterdörren kör det liksom ihop sig. Men vi tar nytt sikte på nästa helg.

2008-08-23 21:55   Öhrnell
Jättebra brallor så länge det inte är så varmt ute. Och du är absolut inte ensam om att ha en hög tröskel till utelivet. Men börjar man lite smått så blir det lättare och lättare att ta sig ut för varje gång. Man njuter ju så mycket när man väl har tagit sig iväg.

2008-08-23 22:38   Karin Hofvander
Så bra, det höjer självkänslan. :-) Och jo dom e tänkta nu inför hösten.

2008-08-23 23:35   Annicas fjällängtan
Du börjar få in känslan.

2008-08-24 12:21   Karin Hofvander
Ja, det känns mer och mer att drömmen blir verklighet när sakerna trillar in.

2008-08-25 08:44   brigas
ja,allt börjar med drömmar..
Jag kan göra likadant med mina prylar,prova hemma när ingen ser,annars blir man tokförklarad av icke initierade.

2008-08-25 10:30   Thomas Traneving
Härligt med fler som "vill ut".....
Nu är det bara att ta steget fullt ut :):)

Semester!

Vi packade båten och gav oss iväg ut på sjön. Så härligt!

Första anhalten blev en liten vik vid Gällnö. Där stannade vi några dagar och...bara sov! I alla fall gjorde jag det, 'gubben' solade och tittade på båtar. Nästan lite skrämmande, för den vakna tiden var väldigt liten för min del. Men sedan hade kroppen gått ner i varv och även ställt om sig till lugnet och rytmen efter vågorna.

Premiär tur med båten.

Japp, så var hon i sjön igen och livet har lite mer innehåll. En kvällstur med snabbmiddag, färdigstekt kyckling, blev det direkt efter jobbet. Hundarna strosade glatt omkring i sina västar.

Happy Towel day!

...eller som vi säger på svenska Glad hadduksdag!

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.