Lite sporadiska utflykter som vi gjort.

Användarnamn: Ewerhof

Intressen: Fågelskådning, Friluftsmat, Vandring, Litteratur, Foto

Semester!

Vi packade båten och gav oss iväg ut på sjön. Så härligt!

Första anhalten blev en liten vik vid Gällnö. Där stannade vi några dagar och...bara sov! I alla fall gjorde jag det, 'gubben' solade och tittade på båtar. Nästan lite skrämmande, för den vakna tiden var väldigt liten för min del. Men sedan hade kroppen gått ner i varv och även ställt om sig till lugnet och rytmen efter vågorna.

Premiär tur med båten.

Japp, så var hon i sjön igen och livet har lite mer innehåll. En kvällstur med snabbmiddag, färdigstekt kyckling, blev det direkt efter jobbet. Hundarna strosade glatt omkring i sina västar.

Happy Towel day!

...eller som vi säger på svenska Glad hadduksdag!

Spontan Pick-Nick!

Släkten gjorde en rivstart igår vid niotiden på morgonen. "Känner ni för pick-nick?" Sen gick telefonerna varma då allt och alla skulle synkroniseras till samma tid och plats. Det blev 12 stycken som tog sig ut i skogen och grillade korv över årets första lägereld. Det vart mycket skoj och skratt under de tre timmarna och alla skildes sedan åt igen för att ta buss och bil till hemmen.

En härlig utflykt som inledning på långhelgen. Dessutom visade det sig att min ena bror hade en vandrar rygga som han ville sälja billigt. Perfekt till min man. Så det blev både nytta å nöje med den 'turen'. :-)

Jag är kär!

Japp, min rygga har anlänt och jag går här och klappar på den. :-)

Den översteg absolut mina förväntningar och jag hoppas naturligtvis att den ska fungera bra IRL nu också. Men det kan ju bara en vandring ge svar på så det visar sig. Men än så länge är jag mer än nöjd!