Aktiviteter och tankar kring friluftsliv.

Jag gillar att vara i naturen oavsett om det är snabba aktiviteter som mtb och toppturer eller lugna vandringar med naturen i fokus. Fotograferar, paddlar, vandrar, cyklar m.m.

Lite om mig:
Jag har alltid varit friluftsintresserad och var mycket ute i naturen redan som barn. Det bästa jag visste var att vara hos min farmor på landet. Vi gick långa promenader i skogen och hon lärde mig vad växter och djur hette.

Intresset har hela tiden fortsatt och jag har letat nya aktiviteter i naturen. Vandring, löpning och skidåkning har varit grunden länge men nu är paddling och mountainbike också vanliga inslag.

Ett stort lyft för mig och min vana att vara ute i naturen var den 15 månader långa militärtjänsten som Jägargruppchef på K4 i Arvidsjaur.

Användarnamn: Erik F

Intressen: Alpinism, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Foto, Ridning, Utförsåkning

En härlig morgon

Så här såg det ut när jag vaknade upp idag.  En riktigt härlig morgon närmare stan än vad det ser ut.... Tror att vi borde uppskatta den nära naturen mycket mer än vad vi gör!

En till dag i stallet

Efter en jul med skidåkning var man tillbaka i hemma igen. Det blev en tur till stallet men Anna och Anna på lördags kvällen. Jag har inte ridit så mycket men eftersom Annornas kompis är ute och reser finns det en häst över nu.

Sol på Bjässjön

Efter drygt en månad av gråväder kikade solen äntligen fram och gav oss en härlig dag på Bjässjön. Vi hann nästan ett varv runt sjön i solen innan en front drog in med de bekanta molnen.  Fikat intogs under ett lätt snöfall men det gick ingen nöd på oss ändå, en liten eld och kokkaffe höll humöret på topp.

En mellantid

Gick in i hösten laddad efter sommaren. Nu skulle jag minsann se till att vara ute mycket trots; mer jobb, mer skola och sämre väder.

Gratis e-bok om vandring

Jag kan inte låta bli att göra reklam för ett projekt jag har jobbat på ett tag. Det är en kort e-bok skriven som en introduktion till vandring. Det är inte den totala guiden eller den ultimata vandringsboken men jag hoppas att den kan vara användbar.