Aktiviteter och tankar kring friluftsliv.

Jag gillar att vara i naturen oavsett om det är snabba aktiviteter som mtb och toppturer eller lugna vandringar med naturen i fokus. Fotograferar, paddlar, vandrar, cyklar m.m.

Lite om mig:
Jag har alltid varit friluftsintresserad och var mycket ute i naturen redan som barn. Det bästa jag visste var att vara hos min farmor på landet. Vi gick långa promenader i skogen och hon lärde mig vad växter och djur hette.

Intresset har hela tiden fortsatt och jag har letat nya aktiviteter i naturen. Vandring, löpning och skidåkning har varit grunden länge men nu är paddling och mountainbike också vanliga inslag.

Ett stort lyft för mig och min vana att vara ute i naturen var den 15 månader långa militärtjänsten som Jägargruppchef på K4 i Arvidsjaur.

Användarnamn: Erik F

Intressen: Alpinism, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Foto, Ridning, Utförsåkning

Akut friluftsbehov

Jag kände suget efter att övernatta ute trots att det var mitt i veckan . Packade sovsäck och sovsäcksöverdrag och gav mig ut. Gick ca en halvtimme från hemmet och hittade en bra plats att sova.

Det regnande en del under natten men höll sig torrt innuti, lite kondens i fotändan bara. Ett fantastiskt sätt att övernatta nära naturen.