Aktiviteter och tankar kring friluftsliv.

Jag gillar att vara i naturen oavsett om det är snabba aktiviteter som mtb och toppturer eller lugna vandringar med naturen i fokus. Fotograferar, paddlar, vandrar, cyklar m.m.

Lite om mig:
Jag har alltid varit friluftsintresserad och var mycket ute i naturen redan som barn. Det bästa jag visste var att vara hos min farmor på landet. Vi gick långa promenader i skogen och hon lärde mig vad växter och djur hette.

Intresset har hela tiden fortsatt och jag har letat nya aktiviteter i naturen. Vandring, löpning och skidåkning har varit grunden länge men nu är paddling och mountainbike också vanliga inslag.

Ett stort lyft för mig och min vana att vara ute i naturen var den 15 månader långa militärtjänsten som Jägargruppchef på K4 i Arvidsjaur.

Användarnamn: Erik F

Intressen: Alpinism, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Foto, Ridning, Utförsåkning

Lugnt vatten

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då och då kan man behöva avbryta en tur på grund av dåligt väder eller ligga och vänta ut det. Den här gången blev det tvärt om, vi ville träna paddling i vågor men havet låg spegelblankt.

Midsommar paddling i Söderhamns skärgård

Midsommarhelgen åkte jag,  Anna och Magnus ner till Söderhamn för att paddla. Skärgården där erbjuder till skillnad från Sundsvall mycket öar och snirklig paddling.

(fler bilder (35st), recept på maten och en utförligare text finns på www.greenandfree.se/midsommar)

Snart midsommarpaddling

Äntligen! imorgon kväll (torsdag) drar jag min fickvän och en kompis iväg till Söderhamns skärgård för lite paddling. Det ska bli grymt skönt efter en vecka fylld med jobb och skola.

Kvällspaddling med Friluftsfrämjandet

Det blir väldigt mycket kajak i bloggen just nu, men låt gå...

Paddling i Björköfjärden

Vi stack iväg mitt på dagen ungefär och var borta några timmar. Helt kravlös paddling. Bara att njuta av naturen och stressa ner. Ibland är det skönt att njuta av naturen uten att behöva prestera något.