vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Regnväder

Mina helgplaner på en solo-tur i  helgen till Teusadalen ser ut att grusas.

Det är +3°C,grått,regnigt.Långt ifrån inbjudande.Igår när jag for till Gällivare var det både frost och lite snö på högre delar längs vägen,men då blev det vackert väder sen.

En rätt så idealisk plats-för mej idag

Jokkmokk är en rätt så perfekt plats för mej att bo på.

Född och uppvuxen här,men det fanns några år när jag kallade det för "tråkmokk" och inte hade minsta tanke på att vilja bo här.

Prylgalen

Så där ja.nu är det återigen investerat i grejer som ska göra vandringen lättare och tillvaron bekvämare.

Det tar nog aldrig slut:

Höstsommar

Hög och klar luft,solen värmer gott på dagen efter att det är riktigt kyligt på morgonen.

man är inte bortskämd med sånt väder så ofta nuförtiden.

Runt Pårtemassivet och till Luottolako

Äntligen har jag varit där uppe på stenslätten oh sett alla vackra berg och glaciärer runtomkring!

Ända sen jag var liten har det där konstiga och smått löjliga namnet Luottolako funnits i mitt medvetande.Min pappa brukade nämna det ibland.