Min relation till naturen igår ,idag och förhoppningsvis imorgon

Jag är en kvinna som känner mig udda med mitt intresse för
fjäll.Friluftliv. etc. Skulle vilja lära känna männniskor med
samma intersse. Jag har alltid varit intersserad och har lovat mig själv att gå i fjällen varje sommar så länge mina ben bär mig.
boken Vandra fjäderlätt gav mig hopp. Längtar även efter
att åka skidor . Vandrar dagligen i skogen med min hund.

Användarnamn: Annicas fjällängtan

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Foto

Nu har skaren blivit till försommar

Nu letar jag, så fort jag har tillfälle, efter tältplatser och paddelvatten.

Men det är mycke tanke och än så länge för lite verkstad.

Jag ska iallafall sätta upp tältet på gräsmattan, grannarna i hyreshuset får väl tycka vad dom vill. Då får dom det kanske bekräftat att dom bor granne med en fullständigt galen kvinna i 50-års åldern utan förmåga att uppföra sig  som en sådan ska.

MEn jag njuter av att höra ljudet när man drar igen dragkedjorna. Det är som musik. Jag njuter av att se solstrålarna tränga genom sömmarna på mitt gamla fjällräventält Raven med Alu beläggning.

Det är mitt silverslott.

I min värld kan man inte bo bättre.

Ventilationen är väl inte den bästa särskilt när den fylls av 2 vuxna människor och en stor hund.Det finns risk för kondens.

Men

det har försett mig med .

nödvändigt skydd för regn och vind, och

minnen

som jag ska bära med mig hela livet

Ser fram mot vecka 33 då jag ska vandra från Ammarnäs till Hemavan med Maria min dotter . Det ser jag verkligen fram emot och kommer att göra att jag orkar jobba hela sommaren fram till avresa.

Naturligtvis kommer Cesar att föja med. Måste börja palnera torkning av mat och annat kul som hör till förberelssernas charm att göra..

Innan dess ska jag roa mig med att hyra kajak en helg i juli tänkte jag.

2010-06-08 20:47   peter1969
Låter klokt att tälta ute på gården. Räknas inte det in som helt normalt beteende? Konstigt! Men jag sover ju helst i hängmatta. Det ger konstiga blickar och kommentarer.....

2010-06-08 21:08   BrittMarie
Du och jag har exakt samma musiksmak!

2010-06-08 22:54   Öhrnell
Jag är riktigt avundsjuk på dig som ska få göra den turen i år. Hoppas att ni får det lika trivsamt som vi hade det i Syterskalet ifjol.

2010-06-09 12:17   brigas
Du är ju inte ensam om att ibland tälta på gården,eller nära hemmet.
Och tanke innan verkstad kan vara rätt smart.

2010-06-10 20:20   fowwe
Jag håller också med det där om musiken. Det ljudet är underbart, och mitt bästa kommer från mitt gamla Tarfalatält från början av 1970-talet.

Dåligt inflytande över den uppväxande generationen

Min doltter har just återvänt från en helg hos sin kompis. Där har  hon planerat sin första Sarek tur! suttit med kartan och haft Hans Fowelins bok uppslagenJag tror att jag kommer att ångra att jag tog henne med och gav henne bacillen, de dagar hon är ute.

Det känns skönt att veta att hon har utrustning som håller. Vi har ju varit ute tillsammans och det känns skönt att veta att hon  redan kan mycket mer är när jag tillsammans med några kompisar åkte upp till Tarfala och hade läst  en tunn bok Fjäll 76 tror jag den hette.

Jag lever

HEJ!

Tänkte bara meddela att det är inte är helt kört med mig trots min tystnad i detta forum..

En gång vandrade jag i Vindelfjällen 2 gånger med 2 olika Marior.DEl 1

HEJ

har inte skrivit på ett tag igen...