Yunnan-Laos-Thailand

Hej,
Flyger till Kunming i Yunnan, Kina, i början av Januari 2010. Tänkte cykla från Kunming till Banna och vidare till Laos och Thailand.
Har någon gjort denna rutt på cykel? Har ni ideer och uppslag om framförallt Yunnan biten. Vilken är bästa rutten söderut, vad bör man inte missa, finns kartor och annat smått och gottigt som kan vara bra att veta.

50+ still going strong

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det var ett tag sedan jag cyklade där, men det är helt klart trevliga områden. Välj gärna mindre vägar än de allra största på kartan, men kanske inte de minsta om du inte har gott om tid. Var hade du tänkt korsa gränsen till Thailand?

Jag är på väg norrut genom Sydostasien (cyklar Singapore-Kuala Lumpur i mitten av januari, och vidare i februari) så om du är kvar ett tag så kanske vi kan ses någonstans på vägen. :)

Jag har cyklat Bangkok - Kambodja - Vietnam och ska om ett par dagar cykla in i Laos. Hur gar det for dig? Du far garna dela med dig av Yunnan, tanken ar att jag ska fortsatta ditat.

Cyklingen

Hej,
Det var ju synd att ni var saa sena med svar.
Trodde aldrig att jag skulle faa naagon respons. Daerfoer har jag inte heller varit haer och kollat sedan i December i fjol. Om ni aer intresserade av cyklingen - som var helt fantastisk- skriver jag dagbok pa "backpacking.se" soek paa anvaendarnamn "Dumuzi"
Daer finns bilder och dagboecker.
Befinner mig just nu i Thailand och ska troligen cykla fraan Chompun ner till Surat Thani och sedan flyget hem till snoen den 9e mars.

Cheers
Claes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips