Yunnan-Laos-Thailand

Hej,
Flyger till Kunming i Yunnan, Kina, i början av Januari 2010. Tänkte cykla från Kunming till Banna och vidare till Laos och Thailand.
Har någon gjort denna rutt på cykel? Har ni ideer och uppslag om framförallt Yunnan biten. Vilken är bästa rutten söderut, vad bör man inte missa, finns kartor och annat smått och gottigt som kan vara bra att veta.

50+ still going strong
 
Det var ett tag sedan jag cyklade där, men det är helt klart trevliga områden. Välj gärna mindre vägar än de allra största på kartan, men kanske inte de minsta om du inte har gott om tid. Var hade du tänkt korsa gränsen till Thailand?

Jag är på väg norrut genom Sydostasien (cyklar Singapore-Kuala Lumpur i mitten av januari, och vidare i februari) så om du är kvar ett tag så kanske vi kan ses någonstans på vägen. :)
 
Jag har cyklat Bangkok - Kambodja - Vietnam och ska om ett par dagar cykla in i Laos. Hur gar det for dig? Du far garna dela med dig av Yunnan, tanken ar att jag ska fortsatta ditat.
 
Cyklingen

Hej,
Det var ju synd att ni var saa sena med svar.
Trodde aldrig att jag skulle faa naagon respons. Daerfoer har jag inte heller varit haer och kollat sedan i December i fjol. Om ni aer intresserade av cyklingen - som var helt fantastisk- skriver jag dagbok pa "backpacking.se" soek paa anvaendarnamn "Dumuzi"
Daer finns bilder och dagboecker.
Befinner mig just nu i Thailand och ska troligen cykla fraan Chompun ner till Surat Thani och sedan flyget hem till snoen den 9e mars.


Cheers
Claes
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.