Youtube filmer/klipp

Den bästa Sarek-YouTubern måste bara vara Håwkandeagle Cinematography. Proffsiga filmer i en klass för sig, kunnigt om Sarek, egenproducerad musik och vilken speakerröst!
Jag bara måste svara på mitt eget inlägg med ytterligare ett om samma klipp. :D

Notera hur ledigt människan droppar haranger av samiska platsnamn det ena efter det andra, och plötsligt, vid 01:29, Sjnjuvtjudisjåhkå ungefär lika oberört som en annan säger falukorv. Nä det här är verkligen en klass för sig! Jag är så oerhört imponerad. Vem ÄR det?!!

Länk till sekunderna innan:

 
Jag bara måste svara på mitt eget inlägg med ytterligare ett om samma klipp. :D

Notera hur ledigt människan droppar haranger av samiska platsnamn det ena efter det andra, och plötsligt, vid 01:29, Sjnjuvtjudisjåhkå ungefär lika oberört som en annan säger falukorv. Nä det här är verkligen en klass för sig! Jag är så oerhört imponerad. Vem ÄR det?!!

Länk till sekunderna innan:

Håller med dig. Han skildrar kärleksfullt och kunnigt Sarek tillskillnad från många andra som mest framhåller sig själva. Det är så bra gjort att jag misstänker att det är en yrkeskunnig person som ligger bakom. Det är inte lätt att göra film.
/LasseÅ
 
Den bästa Sarek-YouTubern måste bara vara Håwkandeagle Cinematography. Proffsiga filmer i en klass för sig, kunnigt om Sarek, egenproducerad musik och vilken speakerröst!

Blir ju hyfsat nyfiken på vem det är... Skulle mycket väl kunna vara någon Utsidanmedlem.

Exempel på film:
Jag har inget svar på din fråga utan vill mest hålla med. Så oerhört behagliga filmer. Lugnt, sakligt, informativt och vackert.
 
Vintertur "Från Kebnekaise till & genom Sarek"
Jag släpper två videos efter varandra, förhoppningsvis blir del två klar nästa helg.

Mitt äventyr började lugnt längs Kungsleden nära till stugor innan jag vågade mig in i Sarek.
Men desvärre hade jag inte bara min utrustning med mig, utan även familjens förkylning😅
Mitt i en storm nådde jag mina gränser. Men det är sådant som lär oss ödmjukhet inför naturens kraft. Vi är små därute.

Hoppas att ni uppskattar den🙂

 
Vintertur "Från Kebnekaise till & genom Sarek"
Jag släpper två videos efter varandra, förhoppningsvis blir del två klar nästa helg.

Mitt äventyr började lugnt längs Kungsleden nära till stugor innan jag vågade mig in i Sarek.
Men desvärre hade jag inte bara min utrustning med mig, utan även familjens förkylning😅
Mitt i en storm nådde jag mina gränser. Men det är sådant som lär oss ödmjukhet inför naturens kraft. Vi är små därute.

Hoppas att ni uppskattar den🙂

Jag har tittat på videon och uppskattade den mycket.
 
Vintertur "Från Kebnekaise till & genom Sarek"
Jag släpper två videos efter varandra, förhoppningsvis blir del två klar nästa helg.

Mitt äventyr började lugnt längs Kungsleden nära till stugor innan jag vågade mig in i Sarek.
Men desvärre hade jag inte bara min utrustning med mig, utan även familjens förkylning😅
Mitt i en storm nådde jag mina gränser. Men det är sådant som lär oss ödmjukhet inför naturens kraft. Vi är små därute.

Hoppas att ni uppskattar den🙂

Ja, den var fin att titta på. Jobbigt att bli sjuk mitt ute på vinterfjället också, men du verkade ta det bra.
 
På helanaloga tiden gick jag från Kristiansand norröver, Uppe Valdres drabbades jag av som det visade sig lunginflamation. Kastade packningen, men försent och föllihop uppe i en fjelldal, blev funnen och transpotererad till sjukhus och två dagar senare kom min packning åter. Efter den persen har jag en annan respekt för hälsoläget.
 
Genom Sarek 2024.
Min tur fortsätter där den slutade i del 1(Nikkaluokta till Sourvadammen)
Turen fortsätter och tanken är att korsa Sarek och ta mig ut längst med västra sidan på Ahkka för att sluta i Ritsem.
Ni som är nyfikna får gärna titta in🙂
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.