Ylle till barn

Ville bara passa på att tipsa om att det finns riktigt fina och sköna tights och långärmade t-shirts i 100% ull från Pierre Robert på Coop. Supermjuka stick och ok att tvätta med fintvättmedel. De är stora i storleken, och så snygga att vår 11- åring vill ha dem till vardags och att vår 8- åring önskar sig dem till julklapp. Just snyggheten är det stora plusset. Pris 149-179 per del - billigare än PoP i alla fall och mycket billigare än Icebreaker (vem som nu köper det till barn) :)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ville bara passa på att tipsa om att det finns riktigt fina och sköna tights och långärmade t-shirts i 100% ull från Pierre Robert på Coop. Supermjuka stick och ok att tvätta med fintvättmedel. De är stora i storleken, och så snygga att vår 11- åring vill ha dem till vardags och att vår 8- åring önskar sig dem till julklapp. Just snyggheten är det stora plusset. Pris 149-179 per del - billigare än PoP i alla fall och mycket billigare än Icebreaker (vem som nu köper det till barn) :)

Vi har köpt dessa och de är mycket bra.

(Jag har också köpt Icebreaker till mina barn, i och för sig på rea. Barnen ska väl inte ha sämre grejor än jag, eller?)
 
På tradera säljs nya ylleunderställ för 149 kr delen + 24 kr i frakt, de samfraktar så beroende på vikten borde man komma undan med 24 eller max 36 i frakt för ett helt underställ. OBS! Sök på ull.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ull till under 1 år

Bra tips! Finns det månne till barn i åldern under ett år?

/Elof

Lite gammal tråd, men å andra sidan aktuell årstid!
Lindex har body + leggings i ull i stl 56-86 http://www.lindex.com/se/barn/baby-44-86-cl/underklaeder-natt/6827201/Body-i-ull/?styleId=28815409

Sen finns ju norska Nöstebarn som har jättefina, men dyra, kläder. Både ren ull och ull/silke.
http://nostebarn.no/
Ett tips är att köpa sk bodyförlängare, då kan man ha den dyra ullbodyn (minst) en storlek till. Finns tex här: http://www.hyltanna.se/body.html (stl 7 mm till Nöstebarns bodys, Lindex ullbodys vet jag inte)
 
Bra tips! Billiga och då oftast lite tunnare ylle har ju ofta neckdelen att de blir så slappa och sladdriga --> glipar i halsen och sitter dåligt = kallt. T ex är jag missnöjd över body från Lindex, 149 kr. Två handtvättar (står att de ska tåla maskin) och bodyn är som en trasig ballong...

Ytterligare tips (kanske ngn skrivit tid i tråd, men jag missat):

Ruskovilla. Superkvalité. Kostar, men har väldigt bra och lite "gammaldags" passform. Stadigt över knän på långkalsonger och "rejäl rumpa" som täcker blöjrumpa bra och passar bäbisar/barn som är av den lite större varianten. Köpt för stor storlek till min snart 3-åring som han haft i 1,5 år nu. De blir liksom aldrig för små? Hänger med kroppen på nåt vis. Känns alltid fräscha. Snabb handtvätt kanske var tredje vecka, annars hänger jag bara ut dem på vädring lite då och då.

Janus: Bra kvalité. Hittat på Tradera och hemsidan Krabaten nyligen för helt okej pris. Både body och tröja inköpa, dessutom fina "natur"-färger. Mossgrön, plommonlila och sånt om man gillar den grejen.
 
Pierre Roberts underställ (se ovan) har riktigt bra kvalitet. har tvättat många gånger 40 grader med fintvättmedel. Xxl har Isis som har hygglig kvalitet. Också prisvärt tycker jag. Bara grå dock...
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.