XXL etableras sig i höst

När i höst

verkar inte framgå men 23 september öppnar en ny byggnad med 80 butiker vid Bromma flygfält.

Thure
 
Priserna blir såklart inte som de är i Norge. Eftersom utgifterna för att driva affärer är mindre i Sverige än i Norge blir priset lägre här.
 
Nu har de öppnat portarna!

Tittar man i annonsbilagan så är det mest lockpriser som syns. Prylar som i alla fall inte jag hittar i tillverkarnas nuvarande utbud, och prylar som de säljer billigare än de köpt dem.

Men man är ju nyfiken att kolla in om deras ordinarie sortiment är billigare än konkurrenternas. En snabbkoll på deras sajt säger att de är några hundralappar billigare än konkurrenterna på Helsport-tält. En hundring billigare på en Haglöfs Matrix 70...
De har Artiach-liggunderlag, vilket ju är ett tillskott till den svenska marknaden.
 
Jag skulle in och kolla lite på lunchen men det var 1 - 1,5 timmes kö utanför för att få komma in, det värsta jag sett.

Får åka dit i em istället.
 
Ja det var helt galet mkt folk, Jag var där kl 7 när de öppnade och då va kön sjukt lång, jag visste inte riktigt var man gick in så jag ställde mig helt ovetande i kön...

kl 10.20 kom jag in i butiken, så det va ju rätt många timmar i kön :p tyvärr va skridskorna jag tänkt köpa slut när jag kom men köpte på mig massor med saker ändå.

Måste också ge XXL sport ett stort plus i kanten för att de organiserat det så pass bra, de delade ut kaffe, vatten o godis när man stod i kön och därinne var det massor med säljare som hjälpte en så fort man ens började pilla på nåt. Sen att de gick ut till kön och informerade när saker va slut var ju också jättebra, te.x. när en cykel på rea tagit slut kom de ut o sa det så de som bara ville ha den slapp stå i kön bara för att upptäcka den va slut...
 
besökte också XXL i helgen och blev positivt överraskad. självklart, tycker i alla fall jag, var det ju inte fråga om nån super dumpning av priserna men helt klart kändes dom överlag klart mer tilltalande än vad vi är vana vid.

roligt att dom hade lite "plockkorgar" med knivar och allt möjligt till riktigt bra pris, något som uppmuntrar till fler spontanbesök. av det som stack ut och kändes lite extra bra var sortimentet på kängor, personaltätheten och servicenivån, att man fixat med bajamajor, gratis vatten mm men överlag var mina intryck positiva.

med rätt marknadsföring är dom på allvar ett hot för naturkompaniet, mig behöver dom i alla fall inte övertyga mer, mitt första handsval av butik är solklart.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.