Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
X/Y eller Lat/Long
- Trådstartare Freebrave
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Men då får du ju inte TMC i alla fall. Kameravarning kan du få, med rätt program.
Visst kan man transformera med en programmerbar räknare, om man vill.
Min gamla eTrex Vista kan också visa lat/long samt en valfri inställning samtidigt.
Hmm, jag har kollat in "stora" StreetPilot tidigare, och de hade inställningar för olika koordinatsystem. Har det försvunnit?
Efter lite kollande har jag insett att jag förmodligen blandar ihop detta med mer kombinerade bil- och terräng-GPS, som gamla GPS V eller GPSMAP 60 CX eller liknande. Det verkar mycket riktigt inte gå på dagens StreetPilot.
Jag ska gå och kasta mig på mina svärd.
Anders
Visst kan man transformera med en programmerbar räknare, om man vill.
Min gamla eTrex Vista kan också visa lat/long samt en valfri inställning samtidigt.
Hmm, jag har kollat in "stora" StreetPilot tidigare, och de hade inställningar för olika koordinatsystem. Har det försvunnit?
Efter lite kollande har jag insett att jag förmodligen blandar ihop detta med mer kombinerade bil- och terräng-GPS, som gamla GPS V eller GPSMAP 60 CX eller liknande. Det verkar mycket riktigt inte gå på dagens StreetPilot.
Jag ska gå och kasta mig på mina svärd.
Anders
Nja, enligt handböckerna så verkar det gå på de modeller jag räknade upp i mitt första inlägg.apersson850; sa:Det verkar mycket riktigt inte gå på dagens StreetPilot.
X o Y koordinater
Samma sorts knog som mig! Eftersom jag antar att du har en laptop så rekommenderar jag Kartex. Där kan du "växla" mellan aktuellt kartdatum ( x o y) och long, lat. Enkelt att skriva av. Det funkar bra.Testat vid besök norr om Idre med Garmin Nuvi 360.Jobbig väg med uppkoppling är koordinattransformation på LMV:s hemsida.
/Janne
[Ändrat av lattan 2007-02-09 kl 22:41]
Samma sorts knog som mig! Eftersom jag antar att du har en laptop så rekommenderar jag Kartex. Där kan du "växla" mellan aktuellt kartdatum ( x o y) och long, lat. Enkelt att skriva av. Det funkar bra.Testat vid besök norr om Idre med Garmin Nuvi 360.Jobbig väg med uppkoppling är koordinattransformation på LMV:s hemsida.
/Janne
[Ändrat av lattan 2007-02-09 kl 22:41]
GPSU
Kör man med laptop eller PC kan man också använda programmet GPS Utility, som funkar utmärkt som kommunikation mellan dator och GPS. Det kan enkelt konvertera värden mellan olika koordinatsystem, inte minst RT90.
http://www.gpsu.co.uk
Mvh
Stefan N.
Kör man med laptop eller PC kan man också använda programmet GPS Utility, som funkar utmärkt som kommunikation mellan dator och GPS. Det kan enkelt konvertera värden mellan olika koordinatsystem, inte minst RT90.
http://www.gpsu.co.uk
Mvh
Stefan N.
Efter dagens uppdatering är nu Garmins Zumo en av de modeller, som har stöd för Rikets Nät.
Anders
Anders
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg