Waypoints går inte att hämta från Garmin 60 C till Ozi

Så kom till slut det efterlängtade USB gränssnittet för Garmin 60 C/CS till OziExplorer.

Är det någon mer än jag som fått problem med att hämta ner Waypointlistan? Min Ozi lämnar ett felmeddelanede när jag tankat ner nånstans runt 125 waypoints och avbryter sedan nerladdningen. De 125 första finns där men har en del felaktigheter i stavning m m.

Har försökt med både Garmin PVT och NMEA utan att det blir nå´n förändring.

Ny version har kommit

Ja, ny version har kommit
History
Version 3.95.3g1
Fixes
Waypoint download could stall, should now be fixed

Per Brune

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
USB är en höjdare

Nu funkar USB överföringen av waypoints till OziExplorer Beta versionen 3.95.3g1. Åtminstone för min waypointfil på 146 punkter, som inte funkade med Beta versionen 3.95.3g.
USB är en höjdare inte bara när man ska ladda kartor.
Jag fyllde trackminnet med 10000 trackpunkter.
Med USB tog det 25 s att över föra dessa från GPSen till datorn.
Med USB seriekommunikation tog 16 min 15 s.
Mellan 39 och 40 gånger snabbare med USB än med seriekommunikation.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips