VKV Seagull reparation

Min VKV Seagull Offshore er blevet utæt mellem cockpit og det forreste lastrum.
VKV har benyttet et stykke liggeunderlang som adskilelse. Det er nu gået fra i limningen i bunden af kajakken og der siver lidt vand i lastrummet.

Er der nogen som har erfaring med reparation? Jeg tror at er bedst at erstatte liggeunderlaget med vandfast krydsfiner eller eventuelt lave en helt ny adskillelse af glasfiberlaminat.

Gode ideer er velkomne.

mvh
Jörgen

Lagning av skott

Hej har hatt samma problem ringde vkv och kollade
ett förslag var att fylla en spruta med plast och sedan spruta in i skarven. Jag tog våtrumsilicon
och fogade med det har hållt tät hela sommaren
/Mårten

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag la på ett lager cikaflex på båda sidorna i skarven. JAg tror problemet är att jag har en bit liggunerlag under fötterna och trycker den mot främre skottet. Jag skar till en remsa liggunderlag och limmade den mot botten i sitbrunnen straxt akter om skottet. Nu trycker liggunderlaget mot den och inte skottet. Har inte haft problem sen dess.

Rekomenderar Sikaflex som man kan köpa i en båttillbehörsbutik framför silicon.
Sitter bra och liknar gummi i konsistensen, har man smetat runt med silicon och det inte blir bra kan det vara svårt att få något annat att fästa efter siliconet.

JL

Undvik silicon

Lyckas man ej lyckas täta med silicon så ger siliconet probem att ta till andra medel. Det fäster inte.
Rekommenderar Plastic Paddings PP-Flex. Finns i vitt och svart och ger en gummiiknande konsistens med fantastisk vidhäftning. Fungerar väl som ett fyllande lim.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips