VKV Seagull offshore

Jag har en Seagull offshore i fint skick. Med stigande ålder och stelare leder har jag problem att komma ur kajaken. Sittbrunnen är ju smal i framkanten och det är det som är problemet. Jag har provat en bekants Ocean-modell av samma kajak men som har en 3 cm vidare sittbrunn och det fungerar bättre för mej. Nu undrar jag om det finns någon Ocean-ägare som hellre vill ha en något mer lättpaddlad Offshore och kan tänka sig ett byte med mig?

Mvh
Uffe

Bara som ett litet tips; Har sett att just VKV har en "pinne" som man tillfälligt vid i- och urstigning kan fästa framför sittbrunnen. Då får man som ett handtag att hålla i sig i som gör det hela enklare.
Har av en paddlande pensionär hört att detta är ett mycket bra hjälpmedel vid just stelare leder och minskad rörlighet som du beskriver. Kolla VKV:s hemsida om du vill läsa mer.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för tips!

Känner till den utrustningen, en pinne som fästes i skenan till till helfotspedalstyrningen. Men när man drar sig framåt så blir det trångt för låren där sittbrunnen smalnar smalnar in. Dessutom har jag den äldre svängelstyrningen. Men tack för rådet! Mvh Uffe.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips