Vinterskor med dubbar. Icebug, GörDetSjälv (bestgrip) eller annat?

Bidrar med mina erfarenheter.
För ekonomisk (snål) för att köpa icebuggs så det blev en påse dubb från ett apoteksföretag som har näthandel. Plockade fram ett par vinterkängor med grov gummisula. Skruvade i dubben och rackarns vad bra det fungerat. Det är nu tre fyra år sedan och märker inget större slitage. Alla dubben sitter kvar. Använder skorna på byapromenaden när det är halt och eländigt. Kan sen om jag vill skruva ut dubben och flytta dom till nästa sko när kängorna ger upp, för dom ger nog upp före dubben.
 
Till slut blev det ett par kängor med en vinteranpassad sula gjord av michelin och som tycks vara inspirerad av dubbria vinterdäck.
Jag hade tänkt dubba den själv men är överraskad över hur bra de fungerar på (kall) is så jag väntar nog med det. Kanske kommer jag till en annan slutsats när temperaturen stiger mot nollan igen.
 
Jag har kikat på Icebugs vinterkängor men tycker att de är lite dyra.
Är de trots allt värda priset?

Icebugs är bra. Men räkna med att de håller bara en säsång. Åtminstone om du har hund (går mycket).
Tryggheten är dock värd pengarna.
Även Icebugs kan vara hala när det kommit nysnö på en plogad yta och dubben inte når ner till den hårdare ytan.

/John
 
Många bra svar på tråden. Jag har ytterligare ett alternativ, bra eller dåligt får ni avgöra själva.
Använder Blundstone kängor på jobbet och när jag köper nya så tar jag det gamla paret till en däckfirma som dubbar dem åt mig för en hundring. Så har jag både dubbat och odubbat att välja på.:)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.