Vindskydd

Skall i April nästa år till Grönland för att skida de 62 milen. Håller på att konstruera ett vindskydd till mitt XGK plus 4,5 liters trangia kjele men skall också passa en 1,75 kjele. Har någon några bra ideer hur man löser detta på ett smidigt sätt. Är inne på en 10 liters målar burk som grund.

Timon!
Inte ska väl du till Grönland och ha de gott??? ;)

Kjele? Nu har du allt fastnat för mycket i norskan...

Tja du, 10-liters målarburk verkar väl va en bra grund, vill du ha det lite lättare kan man ju köra med vindtätt tyg som man syr kanaler i och använder stavar, tältspik eller dylikt att staga upp med som man sen sätter runt köket.

Ha det gott var du nu än är och skida lugnt i vinter!

/ Nicke, din vapendragare i Outdoor...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för din väldiga suport. Skulle vilja ha stabiliteten inräknad. Detta får jag inte med din lösning. Dessutom skall detta stå i tältet.

Ser jag dig på outdoor i jul flemming

Ach so, stabilitet också... Okej då, då har jag inga fler ideér för tillfället.

Outdoor i jul? Mycket möjligt, nästan troligt.

Ha de gott och lycka till med förberedelserna!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips