Vindskydd Göteborgsområdet....bada?

Hej, ni verkar ju ha koll på det mesta. Så slänger ut en liten fråga angående badmöjligheter vid några vindskydd.

One mosse...var där i går....grumligt vatten och verkar inte vara djup. Lätt att gå i och ta sig ett dopp vid vindskyddet tro?

Svarttjärnen längre norrut på sandsjöbackaleden...bad?

Gövätterna vid bunketorp?

Tar även gärna tips på bra vindskydd som ligger lite lagom bortifrån
civilisationen...typ som ovan.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej, ni verkar ju ha koll på det mesta. Så slänger ut en liten fråga angående badmöjligheter vid några vindskydd.

One mosse...var där i går....grumligt vatten och verkar inte vara djup. Lätt att gå i och ta sig ett dopp vid vindskyddet tro?

Svarttjärnen längre norrut på sandsjöbackaleden...bad?

Gövätterna vid bunketorp?

Tar även gärna tips på bra vindskydd som ligger lite lagom bortifrån
civilisationen...typ som ovan.

Svarttjärn har sumpig strand så glöm den! , det finns dock lite klippor på andra sidan speciellt nordöst om man står vid vindskyddet och tittar som man kan ta dopp ifrån men inte vid skyddet direkt.

Fisjön är en episk badsjö men klart vatten(okalkad sursjö) o siktdjup på 10m ibland! men inge vindskydd
 

29351

Avslutat
Ska du bada i krokara runt Gövätterna, passa på att bada i Stora Hassungaredssjön en mycket fin badsjö med många fina platser runt sjön. Finns ett vindskydd med inbyggt bord och bänk (trångt att sova där inne) och eldstad på utsidan. Ligger i södra änden av sjön ute på udden.

Mvh troswe
 
Tack för svar! båda två....

jo hassungared vet jag är bra...men tänkte på det fina skyddet vid gövätterna...såg ut som det borde vara hyfsat lätt att gå i där.

Vad gäller one mosse så är den tydligen bara 2,8 m djup....gick runt lite vid vindskyddet och tänkte att det borde funka att gå i försiktigt...men var så grumligt man såg inget och helt plötsligt såg jag en sten 30 cm under ytan....vart gick du i? botten? dy?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.