Vindoverall

Hej!

Jag vill ha tips på en bra vindoverall som jag kan använda vid löpning. Ska vara vattenavstötande eller vattentät. Om ni har några bra förslag på vindoveraller vill jag också veta var man kan köpa dom. Finns det någon bra nätaffär.

Billigt?

Hej,

vill du komma undan billigt, så kila in på närmaste sportaffär, t ex Stadium, Intersport eller Team Sportia. De har ofta en uppsjö vindoveraller av olika slag, och till bra priser. Det kan vara vettigt att prova några olika, eftersom de har rätt olika passform.

Exempel på bra och billiga vindställ är Craft, Newline och Dobsom.

Dobsom R90 är ett klockrent löparställ. Lätt, lagom vindtätt och lätt torkat vatten avvisande i åtminstånne de två första åren utan ominpregnering(använt 2ggr/vecka). Jag har haft mitt i 5 år och det håller länge än. Använder det vid löpning cykling och klättring men bäst vid löpning förståss. Anorakmodellen som rekomenderas är lättare och inte lika tät som den vanliga jacköppningen. Hade det inte funnits en knapp för venilatins oket i ryggen hade jag nog använt det vid vandring också.
[Ändrat av Nedar 2006-10-29 kl 21:05]

Nedar; sa:
Precis, R90'n är ett ställ som används både av glada amatörer och seriösa löpare. Jag gillar dels jackans muddar som man kan dra över handen och sticka ut tummen genom ett tumhål, samt benavsluten som kan dras åt för mindre fladder. Prisvärt dessutom. Det finns även färdiga ställ, ffa Craft vet jag har set med jacka+byxa eller jacka+tights för 7-800 kr.

Alternativt kan man köpa en jacka (jag har Craft, ventilation under armhålorna och i ryggen) för 5-700:- och ett par byxor för 300:- (Newlines ofodrade vinbyxa) eller tights för 300:- (massor med olika varianter). Fördelen med de stora sportvaruhusen som jag nämnde i mitt förra inlägg är att de ofta har rea på dylika ställ.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg