Vill vara miljövänllig

Hej,
Tänker gå ut på hiking/camping/picknick och undrar vad ni använder för toapapper för att minska miljöförstörelse.
 
Vanligt, enkelt, oblekt. En-lagers ger max längd per rulle som är packningseffektivast.
Gräv ner eller elda upp toapappret (om det kan ske säkert mht brandfara). Lämna det inte öppet på marken efter dig.
 
Senast ändrad:
Kan rekommendera att du tar en titt i denna tråden Toaspade - behövs den? där en bättre/nyare variant av Skurkas portabla bidé visas
The deuce finns i både 17g och 12g. Tror att du kan köpa båda versionerna på http://ultralightoutdoorgear.co.uk

Du behöver inte dasspapper heller om man ska dra det så långt. Jag nämnde nyligen i en annan tråd att jag skippar papper helt. Jag kör med en portabel bidé istället. Och allt som behövs väger mindre än en halv dasspapperrulle. Bättre hygien och mindre avfall i naturen.

043f9d12798d19a238d7fbbce78df415.jpg

6d690abd7acf97851f4d36e4f77a0503.jpg

Andrew Skurka kör med handsprit i videon, vilket jag inte riktigt förstår eller rekommenderar då handsprit är effektivt på en ren hand. Miljövänlig tvål är bättre att tvätta sig med men se till så att du inte sköljer bort tvålen precis intill ett vattendrag (eller göra behovet där), sen kan du komplettera med handspriten ifall du vill.
 
Kan rekommendera att du tar en titt i denna tråden Toaspade - behövs den? där en bättre/nyare variant av Skurkas portabla bidé visas


Andrew Skurka kör med handsprit i videon, vilket jag inte riktigt förstår eller rekommenderar då handsprit är effektivt på en ren hand. Miljövänlig tvål är bättre att tvätta sig med men se till så att du inte sköljer bort tvålen precis intill ett vattendrag (eller göra behovet där), sen kan du komplettera med handspriten ifall du vill.


Ser inget om Skurka på den länken. Jag har visserligen kommenterat där angående den bidén jag använder. Handsprit i all ära men dr. Bronners tvål är miljövänligt, extremt drygt och har flera användningsområden som tex diskmedel. Givetvis inte i närheten av vattendrag.
 
Ser inget om Skurka på den länken. Jag har visserligen kommenterat där angående den bidén jag använder. Handsprit i all ära men dr. Bronners tvål är miljövänligt, extremt drygt och har flera användningsområden som tex diskmedel. Givetvis inte i närheten av vattendrag.


Läste precis hela denna tråden och inser att jag misstolkade det hela.

Note to myself: läs tråden innan jag kommenterar
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...